Volledige versie bekijken : GF 9400GT + HDMI + philips HDTV



Tuxke
25 February 2009, 22:27
Heb een probleem. Ik krijg beeld op mijn TV via mijn grafische kaart (GF 9400gt), die aangesloten is via een hdmi kabel. Nu valt mijn signaal om de paar seconden weg, dit is natuurlijk zeer ambetant als je wilt films zien of een game spelen. Weet er iemand een oplossing

CPU: E8400
MOBO: DG33BU
4GB DDR2
MSI GF 9400GT 512MB DDR2

Philips ambilight 42" -> hdmi kabel -> GF 9400GT

het is een clean install en alles is met de laatste nieuwe drivers voorzien

arthurke
25 February 2009, 23:15
Kabels goed insteken ? :-)

En misschien is je grafische kaart niet goed genoeg..

Niels
28 February 2009, 15:02
Denk idd dat je kaart dit niet trekt...

carl
1 March 2009, 11:12
De sterkte van de grafische kaart is niet relevant voor het continu weergeven van een signaal.

Mogelijke oorzaken zijn:
- slechte kabel (slecht contact)
- verkeerde refresh rate
- probleem met grafische kaart

Probeer eens het volgende:

- Aansluiten met andere kabel/ander beeldscherm/andere laptop om zo te bepalen waar het probleem nu in feite ligt.
- de resolutie en refresh rate aanpassen (bij de beeldscherminstellingen die je vindt bij bureaublad aanpassen)
-

Wynand
1 March 2009, 11:39
@Carl: de meeste TV's (alle..) met een HDMI aansluiting zijn plasma/LCD toestellen, waarbij de refresh rate absoluut geen effect heeft, omdat die er simpelweg niet is.

Het probleem zit hem hier waarschijnlijk in de kabel, kabelbreuk, slecht contact, te lang, gebruikte resolutie te hoog, simpelweg slechte kwaliteit, wat dan ook. Als de grafische kaart het niet aan zou kunnen, zou het beeld niet wegvallen, maar tijdelijk 'blijven hangen'.

carl
1 March 2009, 11:54
Ik Dacht even terug aan een probleempje dat ik heb met m'n syncmaster 2333HD; aan 59.9 Hz is er wat ruis (wat ik vreemd vind) en aan 60Hz zijn er een hele boel artefacts ...

Wynand
1 March 2009, 11:59
Werkt dat scherm verder prima?
Zou alleszins het eerste LCD scherm zijn waar ik weet van heb, waarbij de refreshrate invloed heeft op de beeldkwaliteit (en al helemaal als er plots artifacts bijkomen).

Bij LED schermen is het enige dat effectief op een spanningsgerelateerde frequentie werkt de backlight zelf, dat dan op iets van een 200Hz als ik het me goed herinner.

carl
1 March 2009, 12:17
Dat scherm werkt prima met de xbox via HDMI en HDMI-DVI, dus ik begin te vermoeden dat het kabeltje (mini display port to DVI) onvoldoende 'bandbreedte' doorlaat voor die 1080p resolutie want op lagere resolutie is er geen probleem :s (ik weet niet hoe ik het anders kan verwoorden)
Maar we zijn aan het afdwalen, laten we terug on-topic gaan ;)

g_man
1 March 2009, 15:10
@Carl: de meeste TV's (alle..) met een HDMI aansluiting zijn plasma/LCD toestellen, waarbij de refresh rate absoluut geen effect heeft, omdat die er simpelweg niet is
Mss niet op de manier waarop het van toepassing was bij de CRT's, maar een refreshrate bestaat zeker nog en heeft zeker zin. Het duidt in dit geval op het aantal beelden dat per seconde kan getoond worden. Als je een verkeerde instellig kiest,kan je beeld idd verkeerd getoont worden. Een 'dossier' hieromtrent is in aantocht. :)

arthurke
4 March 2009, 14:35
Misschien klinkt het dom, maar in het configuratiescherm de instellingen aanpassen ?

Y-Ssin
4 March 2009, 15:32
Ik heb ongeveer eenzelfde graka zoals jij, en by my werkte dit probleemloos, dus ja, wrschijnlijk je hdmi-kabel