Volledige versie bekijken : laptop acer



elie
26 February 2009, 09:59
hallo iedereen een probleem hier ,
ik heb eeb format moeten doen met de laptop van mijn dochter
nu in apparaat beheer staan 3 gele vraagtekens 3 maal
base sytem apparaat en klik ik op eigenschappen krijg ik
pci-bus 7.apparaat 0,functie2
pci-bus 7.apparaat 0,functie3
pci-bus 7.apparaat 0,functie4
moederbord naam is acer aspire 5720z
zo kan ik geen verbinding maken met draadloos netwerk
mvg elie

Baloeke
26 February 2009, 13:54
Gele vraagtekens wijzen dat een driver niet is geinstalleerd. Omdat je geen verbinding kan maken met het draadloos internet, zal daar wel iets mee te maken hebben.
Ga eens opzoek naar de drivers voor de netwerkkaart.

elie
26 February 2009, 14:12
sorry baloeke maar ben op de site van acer gaan kijken maar weet het niet
hoe of wat daar zoeken mvg elie

PeterN
26 February 2009, 14:25
Als je een computer formateerd moet je alle drivers installeren. Drivers zijn kleine software programma's die de koppeling tss uw specifieke hardware en uw bedrijfssysteem (windows) verzorgen. Het zijn dus specifieke software programmaatjes die bij een bepaald type hardware horen en bij een bepaald type bedrijfssysteem (anders voor bv win95 als voor xp)
Als je windows herinstalleerd zal deze een deel standaard drivers voorzien, maar voor specifieke dingen moet je zelf drivers installeren.
Alle hardware die windows niet herkent wordt zo met een vraagteken aangeduid. Daarbij komt dat windows ook niet altijd de beste/juiste driver installeerd voor hardware die hij wel herkent.
Dit betekend dat na format je best alle drivers installeerd dwz voor moederbord, grafische kaart, geluid, netwerk, ...
Meer uitleg over drivers vind je hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=57)

Dus eerst opzoeken welk type laptop je juist hebt, en dan op de site van de fabrikant naar de drivers van dat type zoeken. Daar gaan drivers staan voor uw chipset, geluid, netwerk en grafische kaart ;)

PeterN
26 February 2009, 14:30
De driver downloads voor de aspire5720 vind je hier : http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5720.html

elie
26 February 2009, 16:50
beste mensen heb de juiste driver kunnen vinden en alles is opgelost
bedankt voor jullie hulp en tijd hier mag slot op mvg elie