Volledige versie bekijken : DVD-station probleem



slicky
26 February 2009, 15:27
een kennis van mij heeft een probleempje met het dvd station.

die werken namelijk niet meer,tis te zeggen ze gaan open en toe
ik spreek hier nu dus over een cd en dvd station.deze zijn goed aangesloten en hebben reeds gewerkt.
bij apparaatbeheer staat er dat de driver's geïnstalleerd zijn maar dat hij de apparaten niet kan vinden?
wat zou hier het probleem kunnen zijn?
ik heb al eens de voeding van de HD verstoken op de cd en dvd en de pc start normaal op(maar nog steeds het zelfde probleem)dus de voeding is het niet.
ik heb ze ook al eens uitgeschakeld en dan opnieuw opgestart maar terug hetzelfde probleem.

in de bios worden ze wel herkent:wtf:

iemand enig idee?

alvast bedankt:good:

Baloeke
26 February 2009, 17:01
Kan zijn dat deze zijn geest heeft gegeven.

dannyma
26 February 2009, 17:14
Probeer is met apparaten ongedaan te maken en dan pc afzetten en terug laten opstarten en kijk dan is wat je dan krijgt ?

slicky
26 February 2009, 19:59
Kan zijn dat deze zijn geest heeft gegeven.
Het zijn dus de dvd en cd station die beide stuk zullen zijn?
maar toch nog herkent worden in de bios?

slicky
26 February 2009, 20:01
Probeer is met apparaten ongedaan te maken en dan pc afzetten en terug laten opstarten en kijk dan is wat je dan krijgt ?

heb ik ook al eens gedaan,maar het probleem blijft hetzelfde :rolleyes:

dannyma
1 March 2009, 16:54
Dan vrees ik het ergste slicky maar gelukkig kosten deze niet zoveel meer .

Y-Ssin
1 March 2009, 18:23
Als ze de geest hebben gegeven, is het dan niet raar dat deze wel in de bios worden herkent?

carl
11 March 2009, 11:07
Neen dat is niet vreemd, aangezien ze wel nog opent/toe gaat.
Ik neem aan dat u bedoelt dat bij het openen van het station dit op een bepaald punt blijkt 'vast' te komen zitten en dan terug erin gaat ?
Dan is de oorzaak een probleem in het schuifmechanisme. Dat kan vanalles zijn, van stof tot een afgebroken tandwieltje ergens.
Indien hij niet 'vast' komt te zitten lijkt het me eerder dat er een probleem is met de eject knop; dat deze ergens 'vast' komt to zitten en zo opnieuw het sluit signaal geeft.

Maar deze drives kunnen nog perfect in orde zijn als het gaat om lezen/schrijven.

peenif
11 March 2009, 12:19
Toch hier nog even kijken in post #2 want zo heb ik het toen kunnen oplossen : http://www.minatica.be/showthread.php?p=452385#post452385