Volledige versie bekijken : tracking cookie



christy
27 February 2009, 11:23
hallo dit is misschien een stomme vraag
maar wat is een tracking cookie?
mijn pc is vrij infectie en virus enz..
maar telkens ik iexp open krijg ik van avg8resident shield detection melding (found tracking cookie 2o7
c:\docments and settings\eigenaarcookies\
eigenaar@msnportal.1122o7txt(1)moved to virus vault
dan datum tijd file en daarna c:\programfiles\internet explorer\iexplorerexe)
mijn startpagima is msn.be
maar daar er iexplorerexe bij staat
zal ik eerst verwijderen en herinstaleren misschien
helpt het wel om het weg te krijgenen anders ja dan ligt het toch aan die megaupload die ik terug op mijn toolbar heb gezet.

peenif
27 February 2009, 12:01
Tracking cookies zijn kleine bestandjes die je surfgedrag nagaan en dus in feite spyware zijn. Die kan je makkelijk blokkeren door in Extra > Internetopties > Privacy het schuifbalkje te plaatsen naast 'Indirecte cookies blokkeren' - of U kan indien U het schuifbalkje helemaal bovenaan plaatst alle cookies blokkeren maar dan zijn sommige websites maar half of helemaal niet toegankelijk.
Mocht er dan nog eens eentje binnensluipen is die zo weer weg door regelmatig eens bij Extra onder browsegeschiedenis de cookies te wissen. Niet echt mee inzitten hoor.

christy
27 February 2009, 17:09
heb net via die extra ingesteld zoals je zei en het werkt bedankt peenif
ik heb vandaag van mijn nichtje vernomen dat zij mij geen mailtje gestuurd had
via messenger en toch heb ik het ontvangen met haar mailadres als zender,
maar zij zegt wel dat zij het ook had ontvangen via vrienden maar heetft verwijdert
en niet doorgestuurt.
en vermits ik geen contact heb met haar vrienden is mijn vraag dan is dat een virus of spyware?
ik kan niet meer zien wat het was maar weet wel dat het over een test voor de juiste partner.alle mails die ik ooit had of bewaart heb ik verwijdert en nog eens extra de verwijderde verwijdert

peenif
27 February 2009, 17:31
Dit zal dan wel niet met die cookies te maken hebben, beter eens een HijackThis logje plaatsen hier http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46 en zo moet je dit doen http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088

compuchrisje
27 February 2009, 20:24
MSN kan vreugde en leed bezorgen hoor. Mijn zoon stuurt regelmatige berichten met links door, terwijl hij onderweg is van of naar zijn werk. Dat betekent dus dat iemand zijn msn-account misbruikt om malware rond te sturen naar de contactpersonen in zijn lijst.
Klik dus NOOIT op zo'n link, zelfs geen antwoord intikken. Als iemand je wat wil doorsturen zal hij of zij het wel eerst vertellen.

christy
27 February 2009, 21:05
hi compuchrisje zo'n link interesseert me helemaal niet ik ben al meer dan 20 jaar samen met mijn partner dus zoals gezegd alle mails zijn verwijdert.
ik heb een pm gestuurd naar peenif zokom ik niet te stom over
of toch?
ik heb de hele tekst gelezen van het beleid hijack this maar weet nog altijd niet hoe hem te posten knarsknarsknars

compuchrisje
28 February 2009, 00:00
Blijkbaar is het je gelukt, ik zag het toch netjes staan daar, inclusief de uitleg van het probleem. Goed werk Christy!

christy
28 February 2009, 02:12
ja het is me gelukt en enkel als het simpel word uitgelegt,
dus bedankt aan alle helpers

christy
8 March 2009, 16:46
het probleem met die tracking cookies zijn blijkbaar verdwenen
maar heb ondertussen wel mijn iexp7 vewijdert en opnieuw geinstaleert
als ook mijn messenger heb nu serie 9 en het loopt tot nu tip top.
mag een slotje op
bedankjes aangeklikt