Volledige versie bekijken : Externe HDD



mXX
27 February 2009, 13:38
Ik leen mijn Externe HDD veel uit, maar er staan daar ook privé data op, waarvan ik liever heb dat niet gezien word (documenten met logins van sites, fotos van familie, etc.)
Nu had ik gedacht om 2 mappen te maken in mijn root van mijn Externe HDD
nl. Gast en Privé
gast moet toegang verlenen aan iedereen, maar de map privé moet beveiligd zijn met een wachtwoord.
ook zou ik willen dat mijn externe HDD alleen geformateerd kan worden als ik het wachtwoord ingeef.
Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Iemand suggesties?

Clioke16V
27 February 2009, 13:42
Ik leen mijn Externe HDD veel uit, maar er staan daar ook privé data op, waarvan ik liever heb dat niet gezien word (documenten met logins van sites, fotos van familie, etc.)
Nu had ik gedacht om 2 mappen te maken in mijn root van mijn Externe HDD
nl. Gast en Privé
gast moet toegang verlenen aan iedereen, maar de map privé moet beveiligd zijn met een wachtwoord.
ook zou ik willen dat mijn externe HDD alleen geformateerd kan worden als ik het wachtwoord ingeef.
Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Iemand suggesties?

Folderlock op die harde schijf installeren.

Dan maak je een onzichtbare folder aan, doe wordt enkel zichtbaar als je prog start vanop die HD en paswoord invult.

wel betalend programma dacht ik.

mXX
27 February 2009, 13:44
Folderlock op die harde schijf installeren.

Dan maak je een onzichtbare folder aan, doe wordt enkel zichtbaar als je prog start vanop die HD en paswoord invult.

wel betalend programma dacht ik.

maar die kan dan toch door iemand verwijdert worden?( als hun onzichtbare mappen ingeschakeld staat)

PeterN
27 February 2009, 14:45
Formateren ga je niet kunnen uitschakelen denk ik ...

mXX
27 February 2009, 15:36
zal ff opzoekwerk verrichten over die folderlock

mXX
1 March 2009, 21:02
is wel betalend...
mss iem een gratis alternatief?

mXX
7 March 2009, 22:12
iemand nog een alternatief?

carl
11 March 2009, 11:01
Het is niet echt een programma, maar het komt wel ongeveer op hetzelfde neer:
1) de harde schijf opdelen in 2 partities: 1 NTFS of FAT32 naargelang voorkeur (publieke partitie) en 1 Niet-geformatteerde partitie.
2) Een linux live-cd downloaden en met behulp van het harde schijf beheer programma (voor ubuntu is dit GPartEd) de lege partitie formatteren als ext3

Wat is nu het resultaat ? Op een windows pc kan je enkel en alleen het 'publieke' deel zien, en op je eigen pc kan je een klein (gratis) progje (http://www.fs-driver.org/index.html) installeren dat het lezen/schrijven van ext3 voor windows mogelijk maakt.
Let wel: op eender welke linux/mac pc valt je persoonlijke schijf gewoon te lezen.

mXX
15 March 2009, 15:32
Het is niet echt een programma, maar het komt wel ongeveer op hetzelfde neer:
1) de harde schijf opdelen in 2 partities: 1 NTFS of FAT32 naargelang voorkeur (publieke partitie) en 1 Niet-geformatteerde partitie.
2) Een linux live-cd downloaden en met behulp van het harde schijf beheer programma (voor ubuntu is dit GPartEd) de lege partitie formatteren als ext3

Wat is nu het resultaat ? Op een windows pc kan je enkel en alleen het 'publieke' deel zien, en op je eigen pc kan je een klein (gratis) progje (http://www.fs-driver.org/index.html) installeren dat het lezen/schrijven van ext3 voor windows mogelijk maakt.
Let wel: op eender welke linux/mac pc valt je persoonlijke schijf gewoon te lezen.



Ik ben al in het bezit van een linux CD (kan er wel nog niet mee werken :D)
dus ik boot met linux en met GPartEd formatteren als ext3

is niet goed want:
-deze manier is slecht voor op school ==> ik kan niets installeren dus ik kan mijn prive bestanden op school niet lezen

- linux/mac kunnen het wel lezen

coery
19 March 2009, 18:23
Kan je ook niet je mappen comprimeren en daarover een wachtwoord heen gooien?

mXX
22 March 2009, 13:19
Kan je ook niet je mappen comprimeren en daarover een wachtwoord heen gooien?
hoe doe je dat?

coery
24 March 2009, 21:03
Heel simpel,

je selecteert alle mappen die je wilt beveiligen!

rechtermuisknop: kopiëren naar> gecomprimeerde map.

open de map. ga naar bestand>wachtwoord toevoegen, en de mappen zijn beveiligd

vergeet alleen niet de originele map te verwijderen!
anders kunnen ze er evengoed in!

mXX
29 March 2009, 10:19
Heel simpel,

je selecteert alle mappen die je wilt beveiligen!

rechtermuisknop: kopiëren naar> gecomprimeerde map.

open de map. ga naar bestand>wachtwoord toevoegen, en de mappen zijn beveiligd

vergeet alleen niet de originele map te verwijderen!
anders kunnen ze er evengoed in!
ok bedankt!! topic mag gesloten worden