Volledige versie bekijken : .dmg



Yvan
27 February 2009, 14:18
Hallo,
Ik werk met widows Xp en heb een bestand gedownload met extentie .dmg.
Ik zou dit willen branden op cd om op te sturen naar iemand met een Mac computer.
Nu las ik al dat dit bestand een soort Iso file is, maar nog nero, nog alcohol120, herkennen dit bestand.
Weet iemand hoe ik dit bestand kan branden op een cd, zodanig dat het programma dat ik gedownloaden heb, zou kunnen installeren op een Mac pc.

Dank bij voorbaat
Yvan

berger
27 February 2009, 14:56
DMG is gebruikt voor een disk image bestand van MAC.

Om te branden gebruik ik gewoon de programma's die bij Windows XP zijn : het te branden bestand naar de CD-schrijver slepen en dan doen wat de PC vraagt. Of windows XP nu controleert of het al dan niet een MAC-bestand is dat weet ik niet.

Snakey
28 February 2009, 12:39
Je kan het gewoon als een dmg-bestand op je cd zetten, bij OSX kan je dan dat bestand openen en zal het automatisch gemount worden als een virtuele schijf.

carl
1 March 2009, 11:15
Let wel, met bovenstaande methode brand je niet het image naar de cd/dvd maar gewoon het bestand. Dit kan weliswaar zonder probleem geopend worden in mac OSX die dit bestand automatisch gaat mounten.

Ik lees hier op een paar plaatsen dat het eigenlijk onmogelijk is om iets te doen met een dmg in windows, buiten dan het bestand verplaatsen etc. Er wordt nergens een brander/mounter/extracter vermeld

Yvan
1 March 2009, 11:23
Hallo,
Allen bedankt voor de reactie, ik zal de bestanden gewoon op een Cd og dvd schijf branden en het aan de persoon met een Mac Pc opsturen, ik hoor wel hoe het gegeaan is

Bedankt
Yvan