Volledige versie bekijken : Vervanging oude onderdelen door Office 2007 T&S



De Hulk
28 February 2009, 16:31
Volgende week ga ik kijken naar een pakket van Office. Er staat in de folder Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten. Het pakket bevat Word 2007, Excel 2007, PowerPoint 2007 en OneNote 2007 voor 3 PC'S en kost 79,95 euro. Kan ik dat zonder problemen installeren of moet ik die oude dan verwijderen en hoe doe je dat, via Software verwijderen of Revo uninstaller? En erg belangrijk kan ik die oude Word 97 bestanden gewoon blijven gebruiken of moeten deze geconverteerd worden etc.

Onder start (Windows XP) staan de volgende programma's:
Zijn dit ook Office programma's, want de naam 'Office' staat hier niet bij?

Microsoft Access
Microsoft Binder
Microsoft Excel
Microsoft Outlook
Microsoft Photo Editor x
Microsoft PowerPoint
Microsoft Word x

Alle bovenstaande programma's worden door Secunia PSI gezien als End-of-Life programma's, deze worden niet meer gepatched. Ik gebruik de aangekruiste items, de rest niet. Hoe zit dit, zijn er nog gevolgen voor al deze programma's? Zijn deze niet in XP geïntegreerd? Wie heeft ervaring met de vervanging van deze onderdelen door het nieuwe pakket?

compuchrisje
28 February 2009, 22:36
De oude software verwijder je best nog niet, tenminste als je ze nog wilt bewerken. Zodra een ouder office-bestand is geopend met office 2007 worden ze onbewerkbaar, het beste bewerk je ze dan verder met de nieuwe office. In dat geval installeer je ook de nieuwe office best op een andere partitie. Wil je toch meteen overschakelen, dan deïnstalleer je alle Office onderdelen. Maak ruim gebruik van Revo-uninstaller en CrapCleaner. Het gaat niet altijd even vlotjes.

De Hulk
28 February 2009, 22:46
Begrijp het niet helemaal. Laten we even uitgaan van Word 97, dat zijn de belangrijkste documenten. Ik installeer Office 2007 en laat alle oude programma's staan. Kan ik dan een bestand dat gemaakt is met Word 97 openen en bewerken in Office 2007 zonder dat de basisopmaak (pagina instellingen, lettertype en verdere tekstopmaak e.d.) zijn gewijzigd. Bij het installeren op de c: i.p.v de e:(besturingssysteem) wordt daar dan om gevraagd? Waar wilt u Office 2007 installeren?

compuchrisje
28 February 2009, 22:49
Bewerken in office 2007 zal zeker lukken, maar het zal dan ook in het nieuwe formaat worden opgeslagen. Wens je dat niet, kan je kiezen voor opslaan als bv 97 of 2000 compatibel bestand, maar dan kan het niet meer in de oude versie bewerkt worden.
Het document zal dan ook veel meer plaats innemen (kan belangrijk zijn als het op diskette staat!).
Wil je helemaal overschakelen, de oude software verwijderen, dan zou je normaal gezien alles kunnen openen én bewerken.

Y-Ssin
1 March 2009, 00:59
Waarvoor kan je crapcleaner gebruiken, en waarom is het zoveel beter te uninstallen met revo dan met de gewone wizards?

compuchrisje
1 March 2009, 01:11
Omdat gewone wizards vaak nog verwijzingen achterlaten in het register. Die maken het systeem loom omdat het die verwijzingen allemaal moet uitlezen, opzoeken en... niet vindt. Revo-uninstaller zoekt die voor je op (kijk maar bij de handleiding erover!), je kan ze dan gewoon meteen verwijderen of via het programma bij een nieuwe opstart. Crapcleaner kan je als extra shell optie zetten bij je prullenbak, zodat de prullenbak wordt leeggemaakt, de cookies en je surfgeschiedenis worden gewist. Programma's die dus helpen om je schijf zo clean mogelijk te houden.