Volledige versie bekijken : gedownload iso-bestand kleiner dan aangegeven op site



nightraver
1 March 2009, 23:32
Hallo, ik had hier eens een vraagje over het downloaden van mandriva.
Ik heb deze hier (http://www.mandriva.com/en/download) gedownload, maar als ik die aanklikt geeft die aan dat hij 702 mb is, het bestand dat ik op mijn bureaublad gedownload heb is echter maar 291 mb groot. Is dit normaal als je een iso download of zou mijn download vroeger verbroken zijn? en waarom dan?
Is de eerste keer dat ik iso download.

Grtjs nightraver.

Snakey
2 March 2009, 19:00
Probeer het eens opnieuw te downloaden. *.iso is een universeel bestandsformaat voor images van cd/dvds. Je kan met de meeste brandprogramma's zoals cdburner/nero/etc.. een iso-bestand selecteren en branden naar een cd.

nightraver
2 March 2009, 19:17
Ik denk dat de fout bij mij ligt.
Ik heb namelijk de bovenste op deze (http://www.mandriva.com/en/download) gekozen 'Mandriva Linux One 2009', maar dat zou volgens dat ik op een forum ergens kon lezen de livecd zijn en met als gevolg dus veel kleiner.
De volledig install zou echter de onderste 'Mandriva Linux Free 2009' moeten zijn, als ik daar op klik dan zie ik inderdaad dat deze 4,5 gig is, dus dat zal dan wel kloppen neem ik aan?
Anders misschien hier iemand een idee waar ik wel de volledige mandriva kan vinden?

Grtjs Nightraver.

slijkdabberke
2 March 2009, 21:03
hier bij mij ;)
maar ik heb deze met en nieuwsserverclient binnengehaald
kwestie van mijn maximale downloadsnelheid te benutten
en ik denk dat je via torrent ook linux distro's kan downloaden , maar daar ben ik niet 100 % zeker van

nightraver
2 March 2009, 22:38
ik wil je ff bedanken, maar een maat van mij heeft hem op dvd verneem ik zonet en ga daar morgen kopietje halen.
Toch bedankt, jullie zullen mij wss in de toekomst nog wel horen met vragen over linux :p

grtjs

dannyma
3 March 2009, 21:47
Ter info als de iso 702 mb is wordt ook daadwerkelijk 702 mb gedownload worden .

Isaak
8 March 2009, 01:30
De Mandriva One livecd iso is even groot ans die van de free versie, bij "One" komen er proprietary drivers bij en bij free komen er in de plaats meer openbron programma's bij.