Volledige versie bekijken : computer start niet meer op



kefke55
2 March 2009, 21:11
Ik wou gisteren mijn computer aanzetten maar hij deed niets .
Toen ik op de knop duuwde deed hij niets , er kwam niets op het beeldscherm en de ledjes vanvoor branden ook niet ook de voeding maakt geen lawaai .

Ik dacht dat de voeding kapot was dus heb ik de voeding opengehaald maar ik zach toch niets vreemds binnenin de voeding .

grts
Kevin

Fakke_Berto
2 March 2009, 21:20
Zit de stekker goed in het stopkontakt? Ook achteraan de computer?

Jelle
2 March 2009, 21:21
Ik heb hier ook een pc met kapotte voeding en daar zie je ook niets raars aan. Je moet al alles érg goed nakijken om die ene kapotte schakeling te vinden :)

Een voeding die is doorbrand ziet er niet volledig zwartgeblakerd uit :p

kefke55
2 March 2009, 21:35
Ik heb hier ook een pc met kapotte voeding en daar zie je ook niets raars aan. Je moet al alles érg goed nakijken om die ene kapotte schakeling te vinden :)

Een voeding die is doorbrand ziet er niet volledig zwartgeblakerd uit :p


Ik heb alles goed nagekeken maar ik vind geen fout .
Maar het rare is , ik heb nog een andere computer en die heeft juist hetzelfde .
En die werkte gisteren nog .:eek:

Jelle
2 March 2009, 21:46
Dus twee kapotte pc's? :)

Kortsluiting gehad? Zekering van één van je stroomcircuits gesprongen (kijk eens in de zekeringenkast)? ...

kefke55
2 March 2009, 21:54
Dus twee kapotte pc's? :)

Kortsluiting gehad? Zekering van één van je stroomcircuits gesprongen (kijk eens in de zekeringenkast)? ...


Eergisteren is idd de elektriciteit uitgevallen , zou dat er iets mee te maken kunnen hebben ?

Jelle
2 March 2009, 22:20
Dat kan, maar zoals ik al zei: heb je de zekeringenkast al gecheckt? Voor hetzelfde geld staat er gewoon een zekering afgesprongen.

Maar door een kortsluiting kunnen je pc's inderdaad geëlektrocuteerd zijn. Daarom dat een overspanningsbeveiliging nooit een overbodige luxe is voor je duurste toestellen ...

PeterN
3 March 2009, 02:03
Test gewoon je stopcontact zodat je zeker bent dat hierop spanning staat. Doe dit veilig en neem gewoon een bureaulamp of nachtlampje en steek dit in het stopcontact en check als dit brandt.

Gertjeeuuhh
3 March 2009, 15:36
Wij hebben het ook al voorgehad dat de computer niet meer opstarte, ook geen lichtje of niets, computer was nog onder garantie dus heb ik hem zelf niet opengehaald maar gewoon binnengedaan, moederbord en voeding moest vervangen worden, de persoon van de pcwinkel vertelde dat dit kwam door de bliksem, de computer moest daarom niet eens aanstaan om getroffen te worden, enkel in de stekker zitten was al genoeg zei hij.

Maar aangezien bij jou er twee computers zijn met hetzelfde zou ik toch ook eens je zekeringenkast nakijken, kijk naar de zekeringen van de desbetreffende circuits en kijk ook eens naar je differentieelschakelaar, deze kan ook verkomen dat er elektriciteit tot in je stopcontacten komt.

In welke omstandigheden is de elektriciteit uitgevallen ? bliksem, water, ... ?

g_man
3 March 2009, 17:35
Als je een blikseminslag gehad hebt, en er zijn apparaten defect, zijn ze allemaal defect, niet enkel 2 PC's. Wat wel kan is dat je een stroompiek gehad hebt, en daarvoor zijn PC's dan weer wel gevoeliger dan andere apparatuur. Als de voeding in het stopcontact steekt, en als daar stroom op staat, kan je de voeding toch gemakkelijk doormeten. :)