Volledige versie bekijken : Stand By na lange afwezigheid



minQkel
3 March 2009, 10:34
mn laptop gaat op stand by als ik lang afwezig ben, dit wil ik helemaal niet :p hoe kan ik dit uit zetten? (windows vista home premium)


edit: kan dit ook uit als je de klep dicht klapt?

g_man
3 March 2009, 15:31
Uitzetten kan via de energieinstellingen in het configuratiescherm. Maar men vraagt zich af waarom. De bedoeling is om energie te sparen zodat je accu langer meegaat. Tenzij je natuurlijk met de voeding werkt. :)

minQkel
3 March 2009, 16:21
Hmm, ik zie t, maar raar want de instellingen voor standby als mn pc is aangesloten aan netstroom staat op nooit..

edit:
heb dit schermpje ook nog gevonden, en veranderd naar deze instellingen

http://img99.imageshack.us/img99/9306/power4gearextreme.jpg


Nu kan ik wel mn klep dicht klappen zonder dat die uit gaat, en wss gaat die ook niet meer uit na lange tijd afwezig. dat word nog ff afwachten, thnx :)

downagain
3 March 2009, 16:25
Dan komt dat waarschijnlijk doordat je je scherm dichtklapt? Dat is ook een instelling dat je kan aanpassen: "wat te doen wanneer ik mijn scherm dichtklap". Staat ook bij energiebeheer denk ik.

minQkel
3 March 2009, 19:20
Dan komt dat waarschijnlijk doordat je je scherm dichtklapt? Dat is ook een instelling dat je kan aanpassen: "wat te doen wanneer ik mijn scherm dichtklap". Staat ook bij energiebeheer denk ik.

ja dat is nu verholpen, maar hij ging ook op stand by als ik m niet dicht klapte, maar wss doet die het nu wel :)