Volledige versie bekijken : Excel stukje tekst zoeken



bambike
7 March 2009, 14:30
Ben op zoek naar een formule of functie die een stukje tekst kan terugvinden in een uitslag van een wielerwedstrijd en als resultaat de respectievelijke plaats weergeeft.

Werk met 2 kolommen
In de eerste kolom komt de uitslag van een wielerwedstrijd:
1 Thor Hushovd (Nor) Cervelo Test Team
2 Kevyn Ista (Bel) Agritubel
3 Juan Antonio Flecha (Spa) Rabobank
4 Greg Van Avermaet (Bel) Silence-Lotto
In de tweede kolom staat dan de respectievelijke uitslag.

Bedoeling is dat ik laat zoeken naar vb "Ista" en dat er als resultaat "2" tevoorschijn komt

Alvast bedankt

filip
8 March 2009, 19:15
Bambike,
kijk daar eens met een kleine aanpassing ben je er.

http://www.pcwereld.be/forum/zachte-stuff/webdevelopment-en-programmeren/4339-excel-zoeken-vinden-en-daarna-tonen-van-gezoc

Indien je daar je gading niet vindt kan er zelfs een functie aangemaakt worden met de voor u speciale taak dan kan je die invoegen zoals alle andere functies in een cel......

groetjes

GiMe
8 March 2009, 22:51
Is dit een oplossing voor jou Bambike ?

bambike
9 March 2009, 00:59
Is dit een oplossing voor jou Bambike ?

dat is zeker een oplossing
maar hoe plaats ik die nu in mijn excel-bestand??
want die overplaatsen werkt niet en aanpassen ook niet
werk met excel 2007

alvast bedankt

filip
9 March 2009, 01:25
@GIME, mooi in elkaar gevlochten.
@Bambike je moet de tekst kopieren uit de formulebalk en niet de cel kopieren, indien het niet de gewenste cellen zijn kan je dat aanpassen nadien door in de formulebalk te gaan staan en dan op fx klikken dan gaat de wizard openklappen.
P.s. het werkt met de 2007 hoor.....

GiMe
9 March 2009, 10:38
FF preciseren, het betreft hier een matrixformule (na inbrengen van formule te bevestigen met CTRL-SHIFT+ENTER, en niet ENTER ! )

bambike
9 March 2009, 14:23
Nu werkt het perfect zoals ik het wil, enkel een schrijffout in de uitslag geeft een verkeerd resultaat (vb bonen ipv boonen)
Bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER was inderdaad de oplossing
Eerst was er fout in het resultaat maar heb "-2" , aangepast naar "-1" en nu is het goed
Bedankt !!!