Volledige versie bekijken : Norton Security verlengen?



Kila
9 March 2009, 11:47
Momenteel hebben we Norton Security op onze laptop, maar de gratis proefperiode is verlopen en vraagt hij om te verlengen tegen een prijs van 59 euro/jaar.

Is dit aan te raden? Of zijn er betere?

berger
9 March 2009, 13:17
Zijt ge zelf tevreden over de kwaliteit van Norton? Krijg je veel rommel zoals virussen en spyware binnen?
Mijn standpunt is altijd : behoud wat je goed vindt, zelfs al zijn er betere oplossingen.
Het is zoals in een huwelijk : er zijn waarschijnlijk altijd beteren, maar moet je scheiden als het goed gaat.

Kila
9 March 2009, 14:37
Niets op aan te merken... Nu ja, we hebben Norton er nu wel nog maar 2 maanden opstaan. :-)

peenif
9 March 2009, 15:46
En Norton volledig verwijderen is ook niet zo eenvoudig en zorgt soms voor problemen.

andre verspeete
9 March 2009, 18:27
norton volledig verwijderen is toch geen probleem,als je weet hoe het moet.

monne
9 March 2009, 18:37
Ik had Norton en het moest ook verlengd worden, Ben naar de winkel getrokken en heb een nieuwe versie gekocht voor 70 euro welke ik dan op drie computer kon zetten, wat wel goedkoper is dan de verlenging. ; reeds het tweede jaar zo gedaan en we delen de prijs in drie.

peenif
9 March 2009, 19:26
norton volledig verwijderen is toch geen probleem, als je weet hoe het moet.

U bevestigt dus hetgeen ik bedoel. Ik ga ervan uit dat op ons forum niet iedereen weet hoe het moet en nog nooit van de Norton Removal Tool hebben gehoord.

sykke
10 March 2009, 16:04
Er bestaan ook antivirusprogramma's die gratis zijn zoals avg en avast.
Deze moeten niet onderdoen dan hun betaalde soortgenoten.
Ik draai hier zelf al 4 jaar avg free en ben tevreden.
Geen enkel antivirus is onfeilbaar en welke je kiest zal je eigen smaak zijn want alle hebben voor en nadelen.

compuchrisje
10 March 2009, 23:19
Als je er tevreden over bent, en je wilt ervoor betalen, zal niets je in de weg staan, denk ik? Norton AV is de laatste jaren erop vooruit gegaan, is niet meer zo belastend als vroeger. Neem je toch een freeware antivirus, zorg er dan wel voor dat je het deïnstallatie tooltje (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=184) van Norton gebruikt.

De Hulk
11 March 2009, 01:16
Je kunt in deze tijd rustig wat geld uitgeven, want dat is belangrijk voor het behoud van de werkgelegenheid. Iedereen wil graag zijn of haar baan behouden. Laten we met z'n allen daar een bijdrage aan leveren.

De virusscanner(s) die mijn grote voorkeur heeft is Norton Internet Security 2009. NIS 2009, omdat het eigenlijk gewoon alles bevat wat een virusscanner nodig heeft. Het detecteert virussen, spyware, rootkits, wormen, trojanhorses, backdoors, trailers, jokers en etc. Het heeft inbraakbeveiliging, een tweerichting firewall, ID-guard, antiphishing, netwerkbeveiliging, botnetbescherming, browserbeveiliging, Websiteverificatie, antispam etc.

NIS 2009 is tevens uitgerust met de nieuwe SONAR-technologie. SONAR staat voor Symantec Online Network for Advanced Response en dit is real-time beveiliging die met behulp van heuristische detectie nieuwe dreigingen kan herkennen.

Wat ook een groot voordeel is dat ze door een hun eigen technologie (Norton Insight-technologie) de scantijd heel erg kunnen verkorten! Het grootste voordeel aan dit Norton pakket vind ik dat het gewoon echt stukken sneller is. Echt geweldig in vergelijking met vorige pakketten.

CPU-gebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)
http://forumimages.seniorennet.be/Okido/101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik / periode 90 minuten (geel is Norton)
http://forumimages.seniorennet.be/Okido/102-20081015-57d8c0.jpg