Volledige versie bekijken : DVD-brander verdwenen



quadral
11 March 2009, 10:57
Hallo iedereen!

Gisteren wou ik nietsvermoedend even een dvd'tje branden, steek ik lege dvd in, hoor deze ronddraaien en ik wacht op dat menu waar je kan kiezen wat je wil doen met de lege dvd. Niks gebeurd op mijn scherm. Ga ik naar 'Deze computer', zie ik dat mijn dvd-brander er niet meer tussenstaat! Hij heeft altijd prima gewerkt en ik heb mijn behuizing niet open gehad. Na het defect heb ik dat wel gedaan en heb de 2 inkomende kabels nagekeken.(voeding-kabel en die brede platte zwarte kabel) Toen ik na het controleren mijn pc terug opzette, kreeg ik een melding dat mijn computer naar drives zocht, maar uiteindelijk niks vond. :wtf:

Ik heb Windows XP SP2
Mijn DVD-brander is TSSTcorp CD/DVDRW SH-S182F (van SH-S182F ben ik niet zeker, daar heb ik mij gebasseerd op google afbeeldingen, maar dat model ziet er identiek hetzelfde uit)
Nog dingen die je moet weten? Vraag maar.

Bedankt op voorhand!

peenif
11 March 2009, 12:12
Ik heb dit ook nog voorgehad en heb dit kunnen oplossen - na veel zoeken met google - met een ingreep in het register.
Heb nu opnieuw gezocht en de werkwijze teruggevonden :

Ga naar Uitvoeren > regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Daar staan twee sleutels Lowerfilters en Upperfilters > deze beide via rechtsklikken verwijderen en de computer heropstarten - bij mij was de zaak daaarmee opgelost (deze sleutels stonden na de herstart gewoon terug in het register en de DVD brander was opnieuw OK).

Alvorens het register te veranderen voor alle zekerheid een back-up maken van het register via Bestand > Exporteren bv. naar uw bureaublad zodat indien het niet lukt je dit register kunt terugplaatsen.

Hier kan je het nalezen (Engels) :

http://support.microsoft.com/kb/314060 - kijken bij 'oplossing'.

Succes

quadral
11 March 2009, 16:26
Ik kom net terug van school en haal mijn pc uit stand-by, maar ik vond dat hij wat haperde en reset hem. En dan opeens geen melding dat hij geen drive vind. Eens opgestart staat mijn DVD-brander terug bij 'Deze computer' alsof er nooit iets is gebeurd. Goeie boel zo'n zelfhelende computer! :good:

Toch bedankt, ik ga je tip zeker onthouden moest dit nog eens gebeuren.