Volledige versie bekijken : harde schijf aanschaf



salmax
13 March 2009, 01:05
zijn er specificaties waar ik kan op letten bij aankoop van externe harde schijf

weet al dat het een 1tb moet worden maar welk merk vinden jullie het best

Peter.B
13 March 2009, 20:38
ik zou voor een western digital gaan.
wel eens rondkijken of navragen naar de prijs,kan de moeite zijn.

Baloeke
13 March 2009, 22:49
Op woensdag 18 maart zijn er in de Aldi (http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_12/OFF03.SHTML) te extrene harde schijven verkrijgbaar. Kwa prijs valt dat denkelijk best mee. Van de rest ken ik eigenlijk niet veel van.

arthurke
13 March 2009, 23:37
Op woensdag 18 maart zijn er in de Aldi (http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_12/OFF03.SHTML) te extrene harde schijven verkrijgbaar. Kwa prijs valt dat denkelijk best mee. Van de rest ken ik eigenlijk niet veel van.

Dat zou ik toch niet kopen hoor.. De kwaliteit is wat minder, kijk naar de specificaties.. En de behuizing is puur plastiek, voor 30 euro meer heb je een degelijk merk. En dit zal waarschijnlijk zijn om te backuppen, dus zorg dat je bestanden dan wel veilig staan;)

salmax
14 March 2009, 00:06
om pc te ontlasten heb western digital element8mb 7200rpm usb2.0 gekocht had liever my book gehad maar levertijd was te lang wil deze weekend het lukt mijn pc formateren
waarvoor staat die 8mb eigenlijk is 100€ mooie prijs

ghost
14 March 2009, 10:09
Dat zou ik toch niet kopen hoor.. De kwaliteit is wat minder, kijk naar de specificaties.. En de behuizing is puur plastiek, voor 30 euro meer heb je een degelijk merk. En dit zal waarschijnlijk zijn om te backuppen, dus zorg dat je bestanden dan wel veilig staan;)

Blijkbaar heb je het niet gelezen .
hoogwaardige metalen behuizing
1000 GB opslagcapaciteit
16 MB cache
7200 tpm
eSATA-interface: overdrachtsnelheid tot 1200Mbit/sec.
USB-aansluiting
incl. USB-kabel, netadapter en voetsteun
systeemvereisten: Windows XP/Vista®

1ben1
14 March 2009, 11:07
Zoals dipsy zegt : beter voor een western digital gaan. 7200 rpm en een groot cache geheugen. Een goede koeling is ook interessant. Kijk ook een naar de multimediaschijven die heden op de markt zijn. U betaalt iets meer maar kunt ze gemakkelijk aan een tv hangen, handig voor wie eens een filmpje wil meepikken en niet alles wil branden.
Koop zeker niets waar de externe voeding 12v én 5 volt produceert daar ik onlangs iets dergelijks kocht van conceptronics en men geen dergelijke voedingen kon naleveren (gelukkig was alles nog garantie).
Bemerk : 1 Tb als ze defect is, is 1 TB defect !!! Ik zou niet graag 1 Tb gegevens verliezen.

Ben

salmax
14 March 2009, 17:46
ghost bekeek nu wel de aldi link blijkbaar over gekeken schijf dient vooral om soms pc te ruimen niet om altijd aan pc te hangen
wat is het nadeel van plastieke omhulsel?

Fakke_Berto
14 March 2009, 17:57
Die van Aldi zijn waarschijnlijk geen slechte hoor maar een WD Mybook kost maar 5€ meer.

arthurke
14 March 2009, 18:31
Het is dat, voor die 5 of 10 euro meer..

Blijkbaar is het dan toch metaal.. Maar die van de aldi, ik ken iemand, en alle voetjes zijn er al van, en die wordt enorm warm.

compuchrisje
14 March 2009, 22:22
Zo'n 4 jaar geleden bijna heb ik een externe HD van Medion (Aldi dus) als cadeau gekregen. Hier staan mijn CD-tjes op reserve op, en mijn image. Geen films dus en ze wordt ook niet dagelijks gebruikt (reserve-kopie). En ze leeft nog ook :D.
Voor mijn image ben ik wel iets voorzichtiger geworden, daarvoor heb ik nu een Externe van HP gekocht die in Raid kan aangesloten worden en bootable is.
Voor de Medion betaalde ik toen 150 € (250 GB), voor de HP 99 (80 GB).

salmax
14 March 2009, 23:55
deze mag gesloten worden