Volledige versie bekijken : GPS voor de fiets ?



peterus
14 March 2009, 19:27
Hallo iedereen
Is er een GPS voor de fiets en indien ja welke is de beste ?

Ik ga fietsen in Frankrijk en daar mijn frans beperkt is zou een GPS handig zijn voor de fietsroutes :)



Dank Bij Voorbaat

fryum
14 March 2009, 20:06
KLIK (http://www.garmin.be/NL/category_fitness_biking.shtml) hier eens ?
Zelf geen ervaring mee, maar een vriend wist me ooit te vertellen dat dit daarvoor heel geschikt was.

Baloeke
14 March 2009, 21:51
Denk wel dat de meeste GPS systemen wel in aanmerking komen.
Het enige wat je zou moeten hebben is een staander om op je fiets te monteren. Dat zit standaard niet in de verpakking.

Niels
14 March 2009, 22:04
Denk wel dat de meeste GPS systemen wel in aanmerking komen.
Het enige wat je zou moeten hebben is een staander om op je fiets te monteren. Dat zit standaard niet in de verpakking.

Nou dat weet ik niet zo, je moet er wel op letten dat je bij de GPS dan ook fiets-wegen kan instellen, niet dat een tomtom je de snelweg over leidt met de fiets :p

- Niels

zariash
14 March 2009, 22:36
rekening houden met de batterij zeer belangrijk als je gaat fietsen. persoonlijk zou ik kiezen voor garmin omdat een topografische kaart van frankrijk beschikbaar is ,wat zeer handig is tijdens het fietsen. ikzelf heb deze kaart van belgie en er staat werkelijk alles op
grtjs

mXX
16 March 2009, 09:22
Wat als het begint te regenen?:D

zariash
16 March 2009, 11:56
er zijn verschillende modellen van garmin die waterdicht zijn .
grtjs

peterus
16 March 2009, 14:45
Garmin heeft inderdaad een ganse reeks Gps apparaten zoveel zelfs dat men door het bos de bomen niet meer ziet :)

Ik ga nu uitzoeken wat meest geschikt is !

Bedankt voor de reacties

Baloeke
16 March 2009, 21:24
Laat eens weten wat je keuze is geworden.

minQkel
23 March 2009, 10:10
zal wel een goede batterij op moeten zitten of sluit je m aan aan dat ding, hoe heet het ook alweer xD... voor je lichten :p bij je wiel ^^

peterus
23 March 2009, 13:41
Mijn Keuze de Garmin EDGE 605 Basisprijs 297.95 Euro
Vooral de batterij en ontvanger zijn belangrijk !
Uiterst gevoelige GPS ontvanger voor snelle acquisitie en verbeterde ontvangst onder dicht bladerdek en tussen hoge gebouwen
Ingebouwde GPS antenne
USB interface aansluiting voor vlotte data transfer naar de computer
Oplaadbare Li-Polymeer accu, batterijlevensduur tot 15 uur
Navigatie functionaliteit op basis van waypoints en autorouting via optionele City Navigator cartografie
Er zijn 100 trackpoints/tracks op te slaan in het GPS toestel
Afmetingen: 5,14*1,09*2,54 cm (B*L*D)
Gewicht: 105 gram
USB interface aansluiting voor vlotte data transfer naar de computer
Scherm: 33*37 mm (B*H), 176 x 220 pixels, kleuren TFT scherm
100 opgeslagen punten TBC
Track log: 13.000 punten TBC

Groeten Peterus

zariash
23 March 2009, 18:46
kijk ook eens hier
http://forum.gps.nl/index.php
grtjs

scheersje
24 March 2009, 20:05
Hey,

Ik heb toevallig zo'n GPS gekregen voor m'n verjaardag, een speciale fiets GPS van Garmin, spijtig genoeg wist m'n tante niet dat ik al een GPS heb dus moet ik deze zien te verkopen, de prijs ligt tussen 100€, voor meer informatie of als je geïnteresseerd ent PM je me maar. :)

baronvonkneukel
25 March 2009, 17:16
klik (http://www.youtube.com/watch?v=6UvhzBxo-zs) demo filmpje Garmen te fiets!!!!!(y)