Volledige versie bekijken : "daveren" hdd



yoda
21 June 2005, 12:25
Hellokes,

3 maanden terug had ik een crash van mijn harde schijf (was 1 maand uit garantie(crash) )
Een paar dagen ervoor voelde ik af en toe de schijf daveren, plots veranderde die van toon en schudt mijn bureau er zelfs van. Toen plots BSOD en geen hdd meer te zien. Nieuwe schijf gekocht en geen problemen meer. Gelukkig had ik net op tijd een back-up genomen.

Nu ervaar ik dat die schijf af en toe ook weer trilt, een gebroem komt er af en toe uit.

Ik heb diagnostic suite van Seagate laten draaien; bij de harde schijf zelf stond er een groen bolleke (passed) maar eronder (NTFS (120)) stond er een rood bolleke (failed).

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat deze schijf ook de geest geven? Wat kan ik doen?

groetjes,
Yoda

Heezy
21 June 2005, 20:09
Is de hd stevig vast gevezen?

Mja, als de diagnostic tool een fout geeft, direct terugbrengen en andere vragen.

yoda
22 June 2005, 08:58
Ja hoor, die is stevig vastgevezen.


Heb je een idee wat die failed bij NTFS zou betekenen?

freaky005
22 June 2005, 19:45
denk niet dat het ligt of ze goed vast gevezen zijn want heb zelf 4 seagate's zitten waarvan er 2 al meer dan een jaar gewoon hangen in mijn kast wegens plaatsgebrek denk eerder dat je het probleem zal moeten zoeken bij de hardware zelf misschien de stroomvoorziening en de temperatuur (denk ik) en anders een naar de pcwinkel gaan en eens meer uitleg vragen aan hem

Heezy
22 June 2005, 20:30
Wel, van die failed ntfs en het bsod heb ik nog al is gezien.

Denk dat de enige oplossing formatteren zal worden. Probeer eens te booten van de winxp cd en probeer de hd te formatteren. Als dit niet lukt en je weer een bsod krijgt, dan zal je met de Seagate Diskwizard moeten formatteren.

freaky005
22 June 2005, 20:37
maar waar ik dan nieuwschierug ben heezy hoe het probleem ontstaan is want bij zijn vorige harde schijf had hij het ook al en daar ook al mijn harde schijven seagate zijn ben ik toch wel nieuwschierig naar de oorzaak ervan zodoende kan ik het probleem bij mijn iegen pc voorkomen he

yoda
22 June 2005, 23:23
Hoi hoi,


Ik heb even een ghost image gemaakt, de schijf geformateerd(traag) en die image teruggezet.

Schijf blijft af en toe trillen......

Uit pure curiositeit heb ik die oude (kapotte) schijf er nog eens ingestoken, en no shit, I may drop dead if I lie, maar die Seagate diagnostic herkent die schijf! Mijne bios echter niet, dus ff geformateerd met Seagate tool en da lukt dus, ongelooflijk maar waar, kheb er een windows opgezet en da lukt ook......*vloekt ff*

Maar die schijf davert en trilt en zoemt en bromt nog altijd zoals voorheen, dus zit ik met 2 schijven die onheilspellend lawaai maken in mijne pc, niet echt leuk.

Ik snap er niets van.....en mijn bureau is een vibrator geworden:close

groetjes
Yoda

Mattehh
22 June 2005, 23:43
Ja als je van het mannelijke geslacht bent kan je daar weinig mee doen... :p

Heezy
23 June 2005, 00:56
Maar die schijf davert en trilt en zoemt en bromt nog altijd zoals voorheen, dus zit ik met 2 schijven die onheilspellend lawaai maken in mijne pc, niet echt leuk.

Als het echt erg is, ermee terug gaan. Kan zijn dat er toch fysiek iets mis mee is, en dat het vroeg of laat mis gaat (liefst dan vroeg in garantie...).


maar waar ik dan nieuwschierug ben heezy hoe het probleem ontstaan is want bij zijn vorige harde schijf had hij het ook al en daar ook al mijn harde schijven seagate zijn ben ik toch wel nieuwschierig naar de oorzaak ervan zodoende kan ik het probleem bij mijn iegen pc voorkomen he

Exacte oorzaak zou ik ni zo direct kunnen zeggen. Zou softwarematig kunnen zijn doordat een ntfs file corrupt is gegaan, of mss toch een hardware defect die hiervoor zorgt.

PS: Gelieve leestekens te gebruiken, is moeilijk te lezen zo.

Milo
23 June 2005, 03:00
Hellokes,

3 maanden terug had ik een crash van mijn harde schijf (was 1 maand uit garantie(crash) )
Een paar dagen ervoor voelde ik af en toe de schijf daveren, plots veranderde die van toon en schudt mijn bureau er zelfs van. Toen plots BSOD en geen hdd meer te zien. Nieuwe schijf gekocht en geen problemen meer. Gelukkig had ik net op tijd een back-up genomen.

Nu ervaar ik dat die schijf af en toe ook weer trilt, een gebroem komt er af en toe uit.

Ik heb diagnostic suite van Seagate laten draaien; bij de harde schijf zelf stond er een groen bolleke (passed) maar eronder (NTFS (120)) stond er een rood bolleke (failed).

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat deze schijf ook de geest geven? Wat kan ik doen?

groetjes,
Yoda


:wtf:
Yo
Ik heb dit probleem ook al enkele keren gehad , namelijk toen ik zo opgejaagd en kwaad was op mijnen toenmaligen pc da ik da arm bakske zo wat schoppen toebracht , met alle gevolgen vandien.... Ik leesde dat jou harde schijf ook schade heeft geleden....
Wel de beste oplossing is .... steek direct een nieuwe Harddisk , het kan namelijk zijn dat er minieme interne schade is toegebracht aan je harde schijf ( kunnen krasjes zijn, licht geplooid lees-schrijf armpje ,... ) Voor de prijs dat da kost ....

Hopelijk zijde iermee geholpen
Greetzzzzzz

Tha Milo

compuchrisje
23 June 2005, 06:54
Ben je er zeker van dat het je harde schijf is? Normaal gezien staat die redelijk stabiel vastgemaakt in de case. Draai je schroefjes es los en start op terwijl je het binnenwerk kan bekijken: is het niet de cooling die van haar lieve oortjes maakt?