Volledige versie bekijken : Praatprogramma voor gamers



Geraar
16 March 2009, 20:24
Ik ben op zoek naar een praktisch praatprogramma (een gesprek voeren met je vrienden via internet) voor gamers.

Niet de volgende aanbieden want die ken ik en heb ik al gebruikt.
-msn
-skype (valt soms uit of hapert)
-ventrilo (niet praktisch)

Ik ben op zoek naar iets beters.

Sinkfun
16 March 2009, 20:38
Ik ben op zoek naar een praktisch praatprogramma (een gesprek voeren met je vrienden via internet) voor gamers.

Niet de volgende aanbieden want die ken ik en heb ik al gebruikt.
-msn
-skype (valt soms uit of hapert)
-ventrilo (niet praktisch)

Ik ben op zoek naar iets beters.

Enige die ik nog ken die in dat lijstje zou passen is "teamspeak"

Anders ken ik er geen,...

Grtz. Sink

ultddave
16 March 2009, 21:06
skype & msn is echt slecht voor te gamen (vanwege het niet hebben van een 'push to talk' optie). Ventrillo en Teamspeak zijn de enige andere die er bestaan volgens mij. Ventrillo met telefoon kwaliteit & teamspeak met mindere kwaliteit maar die zorgt (in mijn geval) voor minder lagg tijdens het online gamen. :)

PS: Sommige games hebben ingame voicechat. Maar dat is meestal bij bekende online games. :)

Mvg
- Dave -

wolfskin
16 March 2009, 21:17
is Xfire ook geen optie?

ultddave
17 March 2009, 15:55
Ye inderdaad xfire gaat ook. Maar geen idee of dat degelijke kwaliteit is? Heb het nog nooit geprobeerd in ieder geval. :D

- dave -

Breskuz
17 March 2009, 18:27
ik zou het ook eens via Xfire proberen ;)

Bij de meeste games van Valve kan e dacht ik ook zo chatten

wolfskin
17 March 2009, 20:14
Heb al gegamed met Xfire als chatprogje, en ging redelijk goed vond ik zelf!

Niels
18 March 2009, 12:45
De vraag is dus.. wat is er volgens jou mis met ventrilo? Wat wil je anders hebben? Dan weten wij wat je ongeveer zoekt...

- Niels

Sinkfun
18 March 2009, 14:21
Ik zie net dit (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=76) Tussen onze downloads staan,...

Nog geen idee hoe (goed) het werkt,.. maar, het is weer een extra optie.

Grtz. Sink

worf
18 March 2009, 16:32
IK ben jaren lid geweest van een grote multigamers clan en daar gebruikten we teamspeak, gewoon omdat het volgens de meeste gamers het beste was.

Gewoon even mijn mening

Pr0Randy
18 March 2009, 18:25
IK ben jaren lid geweest van een grote multigamers clan en daar gebruikten we teamspeak, gewoon omdat het volgens de meeste gamers het beste was.

Gewoon even mijn mening

TeamSpeak is denk ik de beste online chat device die je ongeveer wel kan gebruiken, Mijn mening :D

1. Ventrilo is nogal traag en is ook slecht voor het gamen (Geeft FPS lagg)
2. XFire is wel goed nog nooit een probleem mee gehad geen traag zijn tijdens het gamen.
3. Skype is een grote lagg machine, gebruik het niet tijdens het gamen!


Groetjes, Randy.:D

Niels
20 March 2009, 10:29
Over 2/3 kan ik niks zeggen, maar ik heb zelf nooit last gehad van FPS lagg.

Bij ventrilo is de kwaliteit gewoon veel beter dan bij TS

bubsy119
20 March 2009, 13:22
Toen ik nog de tijd had om te gamen maakten wij ook altijd gebruik van Teamspeak, nooit problemen mee gehad.

Emile.H
21 March 2009, 00:20
Ventrilo is nogal traag en is ook slecht voor het gamen (Geeft FPS lagg)
RRRHHH, dat je zoiets durft zeggen,totaal niet waar. Alle teams gebruiken dat...

Ik gebruik al 5 jaar al die programma's, en heel veel ^^
-Teamspeak: simpel te gebruiken, heeeel simpel. Maar redelijk slechte geluidskwaliteit
-Ventrilo: Ook simpel. Het leek mij de eerste keer ook moeilijk. Maar met de juiste SERVERsettings kan je er schitterend geluid uithalen. Mijn mening is dit de beste.
-Mumble; sinds deze maand is er een nieuw voicechat programma. Het grote verschil is dat mumble een nog veel kleinere delay heeft. Bij ventrilo en teamspeak, duurt het zowat 0.5/1seconde ofzo. Bij Mumble 0.2/0.3 seconden. Maar die kunnen jullie nog niet downloaden x) Wij hebben er sinds gisteren zo eentje in ons team, maar het is voor mij echt super ingewikkeld. Mijn micro en toestanden doen het er nog niet op.

Dus; Teamspeak, goed en makkelijk
ventrilo beter maar ietsiepietsie moeilijker :)
Andere keuzes zijn er denk ik niet hoor.
En op google kan je veel hulp vinden voor de instelleningen (voor client en server :) )