Volledige versie bekijken : Een paar raadseltjes...



Stuntman Phil
19 March 2009, 22:42
Voila... kijk beneden voor de oplossing!!!!

ENJOY!!!!!!

1)De bijgelovige directeur
Peters is nachtwaker in een groot bedrijf. Op een zekere ochtend als Peters naar huis wil gaan zegt zijn baas tegen hem: "Ik ga op zakenreis naar Noorwegen. Morgen vertrek ik vanaf Schiphol." Peters raadt hem echter dringend aan om de boot te nemen. "Hoe dat zo?" vraagt de directeur. "Wel," is het antwoord, "ik droomde vannacht dat het vliegtuig naar Noorwegen vlak voor de landing neerstortte." De directeur lacht er eerst om, maar bijgelovig als hij is, hij gaat toch met de boot. In Noorwegen aangekomen hoort hij dat het vliegtuig waarvoor hij in eerste instantie gekozen had inderdaad een ongeluk heeft gehad. Terug in Nederland laat hij bij Peters een grote bos bloemen bezorgen, geeft hem een grote beloning en ontslaat hem op staande voet! Kunt u dit volgen???

2)De weg kwijt
Je bent op reis en je wilt naar een bepaald dorp. Op een gegeven moment kom je op een splitsing waar je twee kanten op kunt. Je weet alleen niet welke kant je op moet. Bij de splitsing staan gelukkig twee mannetjes. Maar een van die mannetjes liegt altijd en de andere spreekt altijd de waarheid. Je weet niet welke van die twee de leugenaar is. Omdat de mannetjes ook weer niet zo heel veel zin hebben om je te helpen mag je een van hen een vraag stellen. Welke vraag stel je?

3)Boer, wolf, schaap en witlof
Een boer die al een aantal dagen aan het reizen is samen met zijn wolf, schaap en een partij witlof komt aan bij een rivier. Hij wil de rivier graag oversteken maar hier heeft hij een bootje voor nodig. Na enig zoeken aan de waterkant vindt hij een bootje. Een probleem! Dit bootje is te klein om met zijn allen in een keer over te steken. De boer kan maximaal een ding meenemen, dus of de wolf of de partij witlof of het schaap.
En er is nog een probleem! De wolf eet het schaap op als hij ze alleen achter laat. En het schaap eet de partij witlof op als hij er niet bij is.

Hoe komt de boer aan de overkant met zijn dieren en de partij witlof zonder dat er iets opgegeten wordt?



1) Een nachtwaker hoort niet te dromen als hij aan het werk is!

2)Vraag aan een man: "Waar zou de andere man mij naar toewijzen als ik hem vroeg welke kant het dorp op is?" En sla de andere weg in.
Als je die vraag aan de leugenaar stelt dan geeft hij de verkeerde weg als antwoord. Als je die vraag aan de waarheidsspreker zou stellen dan geeft hij ook de verkeerde weg als antwoord.
Zo je weet welke weg het niet moet zijn en dus moet je de andere weg in.

3)De boer neemt eerst de schaap mee naar de overkant, hij zet deze daar neer en vaart dan terug. Dan neemt hij de wolf mee, zet deze op de kant en neemt het schaap weer mee terug. Als hij dan weer bij de kant is zet hij het schaap weer neer en neemt de witlof mee. Als laatste haalt hij het schaap weer op.

Baloeke
19 March 2009, 23:07
Ik zag naar beneden en zag mijn klavier staan :D:D

Goed om deze nog eens terug te horen :cool:

Obsessed
20 March 2009, 12:58
Zijn 3 leuke Phil ;) :good:

Stuntman Phil
20 March 2009, 17:16
Zijn 3 leuke Phil ;) :good:

Als je er meer wilt.... just ask :D:cool:

Greetz... nu leren ... Examen Wiskunde :cry:

Stuntman Phil
20 March 2009, 18:18
Ik zag naar beneden en zag mijn klavier staan :D:D

Goed om deze nog eens terug te horen :cool:

hehe lol xD.... had het pas door na het 5 keer te hebben gelezen ofzo xD....




Anders zet ik er elke dag 3 nieuwe op ofzo :o?????????