Volledige versie bekijken : pc ineengestoken



Gertjeeuuhh
20 March 2009, 21:48
Hallo,

Een vriend van mij heeft zelf een computer ineengestoken maar nu is er een probleem. Wanneer het knopke van de voeding aangezet word start de pc automatisch op zonder de aan/uit knop op het front te gebruiken.
lichtjes van HD en Power branden niet, powerknop en resetknop lijken niet te werken, erop drukken heeft geen effect. Er is enkel een lichtje rond de knop dat brand, geen functielicht, enkel 'versiering' van de case vermoed ik. Ook het DVD-station opent niet als er op het knopje gedrukt word.
De knopjes en lichtjes zijn correct aangesloten.

Ander probleem is dat de computer opstart maar er is geen beeld, andere grafische kaart ook al geprobeerd zonder resultaat.

Computer is al eens volledig terug uiteen gehaald en opnieuw in mekaar gestoken voor het geval er iets over het hoofd gezien was maar hij werkt nu nog niet.

Weet iemand doorwat dit veroorzaakt word en hoe het kan opgelost worden?

g_man
21 March 2009, 11:35
Lijkt me toch dat die caseaansluitingen verkeerd zijn aangesloten. + en - verwisseld? Heb je afstandsbusjes gemonteerd onder het moederbord?

Gertjeeuuhh
21 March 2009, 12:17
+ en - zit juist volgens de handleiding...
Er zitten maar 3 afstandsbusjes onder het moederbord omdat het er ook al 'bulten' zijn in de behuizing juist waar de gaatjes van het mobo zijn en als daar nog eens afstandsbusjes in geschroefd werden kwam het mobo veel te hoog voor de insteekkaarten (agp) nog in te steken.

g_man
21 March 2009, 13:57
:eek: Ben je zeker dat het moederbord nergens tegen het moederbordtray komt? Heb je ergens kortsluiting gemaakt. Allee, als alles juist is aangesloten, moet het ook werken hé. ;)

Gertjeeuuhh
21 March 2009, 18:07
Ik kan niet goed uitleggen wat ik met die "bulten" bedoel maar kzal hem eens vragen om het mobo er nog eens uit te halen en een foto te nemen ervan.

maigel
21 March 2009, 21:34
ze maken die afstandsbusjes niet voor niets, zonder ze er in te monteren zou het wel eens kunnen dat je moederbord de behuizing raakt en eventueel kortsluiting maakt

kevin91
21 March 2009, 22:18
http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/YPA509/YPA509-2.jpg

Hier is een foto van de behuizing. Die bulten die er in zijn dienen toch voor het mobo op te leggen. De afstandsbusjes zijn evenhoog dan die bulten en als er op die bulten een busje geplaatst wordt ligt het mobo veel te hoog.(grafische kaart past dan niet meer).

Niels
22 March 2009, 00:49
Uum lijkt mij niet hoor o_O

Je moet die afstandbuisjes daarop schroeven en DAARBOVEN op weer het moederbord. Als de graka anders niet past dan heb je gewoon pech met de behuizing...

Gertjeeuuhh
22 March 2009, 18:36
En er zaten ook maar 3 afstandsbusjes erbij, juist toeval dat er ook 3 gaten in het mobo zitten waar juist geen bult is.
alé kweetnie :p

jellabi
22 March 2009, 22:48
zonder die afstandsbusjes gaat je mobo echt kortsluiting maken hoor ;)

Gertjeeuuhh
23 March 2009, 12:40
dus afstandsbusjes óp die bulten plaatsen ?

Niels
23 March 2009, 19:05
Staat denk ik wel in de handleiding van je kast ;)

kevin91
23 March 2009, 22:39
De afstandsbusjes zijn op de bulten geplaatst, alles terug aangesloten, in stopcontact gestopt, voeding opgezet en je raad het nooit... nog steeds hetzelfde probleem.

alles nog eens op een rijtje zetten voor de duidelijkheid:
- scherm werkt (op laptop aangesloten)
- grafische kaart ook (getest in andere pc)
- pc heeft al eens gewerkt (dus alle onderdelen werken)
- afstandsbusjes verplaatsen helpte ook niet

Obsessed
24 March 2009, 16:43
Geertjeuuhh heeft gelijk hoor.
Dergelijke cases hoeven idd maar enkele afstandbusjes.
Dus enkel daar waar geen "bultjes" zijn. 3 dus in dit geval.

Het lijkt me, zoals g_man al zei, toch echt wel een probleem met de aansluiting van de powerknop (PWR_BTN).
Is de case nieuw?? Mogelijk is de powerknop inwendig kortgesloten.
Schakel de voeding eens in zonder dat de powerknop aangesloten is op het moederbord.

kevin91
25 March 2009, 20:47
case is nieuw. zonder powerknop aan te sluiten op moedebord start pc ook automatisch op.

carl
25 March 2009, 23:43
Dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleempje met die knoppen/LEDs. Als je echt zeker bent dat ze goed waren aangesloten en het blijft hetzelfde je eens begeven naar de winkel met al je vaststellingen :)

Gertjeeuuhh
5 April 2009, 10:53
nog andere oplossingen?

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 10:57
ge zijt zekers dat de CPU Power is aangesloten is aan uw moederbord ?
ATX 12V aansluiting ? alsook de EATX PWR aangesloten .. is het een 20 of 24 pins aansluiting ?

carl
5 April 2009, 14:09
Wat heeft het al dan niet aangesloten zijn van de stroomkabel te maken met het automatisch opstarten van de pc ?
Het is overduidelijk dat het probleem is dat het stroomcircuit NIET onderbroken wordt door een schakelaar aangezien de pc zicht automatisch opstart bij stroom op de voeding. Dus het probleem ligt voor mij bij moederbord/knoppen op case of de aansluiting ervan. Het feit dat u er 100% van overtuigd bent dat alles correct is aangesloten wijst maar op 1 ding: een defect onderdeel, zij dat moederbord of kast. Aangezien het beeld zwart blijft gok ik op het moederbord.

bartsiemons5
8 April 2009, 15:22
zonder die afstandsbusjes gaat je mobo echt kortsluiting maken hoor ;)

Klopt... en gaten boren voor afstanbuisjes gaat denk ik niet echt goed komen... of je bent een goeie zelf klussen ;)

Emile.H
9 April 2009, 00:04
Ik heb zelf nog geen PC in mekaar gestoken he, maar is het niet mogelijk om je PC in elkaar te zetten zonder case? Je ziet dat toch ooit op foto's ofzo, gewoon de onderdelen los op je bureau ofzo ^^ x)
Zie is of ie dan licht geeft ;)

Gertjeeuuhh
16 April 2009, 18:13
Ma ge hebt u case tg nodig voor u knopkes? :p