Volledige versie bekijken : vervagen van foto



zani
21 March 2009, 18:50
Hey iedereen,

Ik heb altijd mijn powerpointjes gemaakt in 2003, maar nu ben ik over gegaan naar 2007 en ik heb een probleempje.

Als ik vroeger 2 dezelfde dia's boven elkaar plaatste dan kon ik de eerste dia in grijswaarde zetten en de tweede gewoon in kleur laten, dan ging ik naar vervagen en zo veranderde de dia langzaam van kleur.
Als ik nu de eerste dia in grijswaarde zet dan komt de tweede dia ook in grijswaarde, en ik vind daar tot nog toe geen oplossing voor.

Ik zou het zeer fijn vinden moest iemand van julie mij de oplossing van mijn probleem geven.

Groetjes...Zani

compuchrisje
31 March 2009, 22:37
Om die vervaging te laten overlopen, moet je wel wat spelen met de tijdsinstellingen van de animatie. Beste is nog om die tweede afbeelding in een beeldbewerkingsbestand om te zetten naar grijswaarden. Zo bekijkt powerpoint die twee helemaal apart en niet als een kopie van nummer één.
Als je met tijdsinstellingen werkt, kan je die twee foto's zelfs op één dia zetten, zodat je ook geen rekening moet houden met de overgang van dia één naar dia twee. Wat je zéker niet mag vergeten, is dat de animatie ook moet stoppen, dus ook de tijdsduur dat de afbeelding mag weergegeven worden invoeren.

Mss wat verwarrend, daarom een voorbeeldje met afbeelding 1 (kleur) en afbeelding 2 (grijs)

Kleur komt in het animatie-schema binnen (ingang) op de manier die jij kiest, dit ofwel samen met de vorige animatie of een korte tijdspanne erna. Je kiest voor een 'uitgang', waarbij die kleurplaat dus stilaan moet verdwijnen, dat laat je dus zeer langzaam verlopen. Leg vast na hoeveel seconden die overgang mag gebeuren.
Neem dan Grijs, met een ingang 'samen met vorige (is dus de uitgang van Kleur), ook heel langzaam en laat die na een tijdje ook vervagen of iets anders.
Op die manier gaat het beeld bijna onmerkbaar over.

Mijn laatste powerpoint bestond uit 4 dia's, waarin een 50-tal foto's zaten verwerkt. Allemaal met dit systeem van overgangen. Belangrijk is dus, dat een afbeelding ook moet kunnen verdwijnen, en dat is wat wschl bij jou niet gebeurd is.

zani
6 April 2009, 15:57
Hallo Compuchrisje,

Ik heb uw raad opgevolgd en het is mij nog gelukt ook, het is eigenlijk allemaal heel simpel als je weet hoe je het moet doen.

Ik wil je hier heel hartelijk danken voor uw goede raad, ik vind het altijd heel tof als mensen zoals u die veel van computers afweten, bereid zijn om andere mensen te helpen.:good:

compuchrisje
6 April 2009, 17:29
Veel zelf uitproberen, da's alles. En zolang een programma in mijn eigen taal staat, is het zoeken naar de mogelijkheden ervan al een stuk eenvoudiger.
Door jouw post hier ben ik trouwens begonnen aan het verkennen van powerpoint 2007. Er zijn enkele dingen die me opgevallen zijn en wel es flink durven tegenvallen. Heel veel echte nieuwigheden heb ik eigenlijk nog niet ontdekt, maar je mag altijd tips geven hoor!

zani
6 April 2009, 21:44
Ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om aan jou tips te geven hoor, omgekeerd is juister denk ik.
Ik heb ondervonden dat ik liever mijn powerpointjes maakte in 2003 dan in 2007, mss zal ik er na een tijd anders over denken want ik ben ook nog altijd een beetje aan het zoeken.

Vriendelijke groetjes...Zani:lol: