Volledige versie bekijken : Adsl



flosh
23 March 2009, 21:38
hoi iedereen ik heb eff een vraagje.
sindskort ben ik overgestapt naar dommel (in mijn nieuwe woonst)
ADSL modem moet nog aangesloten worden.
nu de telefoonkabel komt binnen op het gelijksvloers.
mijn pc zal boven aangesloten worden.
omdat ik een gamer ben en niet draadloos wil werken omdat dit teveel lag heeft bij het gamen ga ik met een draad werken rechtstreeks naar de pc.
mag ik de telefoonkabel van beneden verlengen naar de kamer waar de pc zal staan en daar mijn modem installeren?
(met een stekker de telefoonlijn verlengen tot in de pc kamer en daar de modem installeren)
kan dit geen kwaad kwasie verlies op de lijn om te downloaden enzo?
of is het beter beneden mijn modem te plaatsen beneden en zo met interetkabel naar boven uit te breiden en zo rechtstreeks aan te sluiten op mijn pc?

alvast bedankt :)

berger
23 March 2009, 23:29
Ik heb de telefoonkabel verlengd, met zo'n 20 meter, en dat gaat goed. Heb wel een splitter op elk telefoonstopkontakt (of hoe noemt dat ding met die 6 gaten?).

PeterN
23 March 2009, 23:31
Ik denk dat beide mogelijkheden gaan. Persoonlijk zou ik opteren voor de modem beneden en een ethernetkabel te trekken. Als je morgen telenet wil ofzo, dan is het enkel de modem vervangen en de ethernet kabel insteken. Met telefoonkabel is dat niet zo. Ook komen er meer en meer apparaten op ethernet (digitale tv etc) Het is dan waarschijnlijk makkelijker om alles van beneden te verdelen dan eerst naar boven te gaan en daar alles te verdelen.