Volledige versie bekijken : windows update problemen



roadking
23 March 2009, 22:49
Ik ben in elk geval blij dat ik dit gevonden heb want ik zit met een reuze groot probleem. Ik vertel er al dadelijk bij dat ik absoluut geen groot licht ben wat pc's betreft. Ik kan mijne plan trekken maar dan zijn we er wel. Ik typ dit bericht nu op mijn nieuwe pc . Ik heb echter nog een oudere (4,5 j) die de zoon wil. Het is een medion 8383. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Omdat ik hem nu aan mijn zoon wil geven had ik hem terug in originele kooptoestand gebracht met de hiurvoor voorziene cd rom. Ik heb dat nog gedaan en geen probleem. Nu krijg ik echter van de moment dat de pc opstart : er is een probleem met wuauctl.exe. Ik heb gevonden dat dat de automatische windows update is. Ik kan echter niets meer updaten. Niet automatisch of niet handmatig. Het berichtje komt ook zo om de 10 sec. terug oip het scherm. Ik heb al van alles geprobeerd maar het blijft komen. Wat moet of kan ik hieraan doen. Er staat geen enkel programma op de pc behalve windows XP (origineel). Sorry als deze vraag niet in de juiste categorie staat maar ik ben nog nieuw. Ik zal het de volgende maal beter proberen maar nu ben ik al heel blij als iemand me kan helpen. Bedankt in elk geval.

Roadking

berger
23 March 2009, 23:25
wuauctl.exe is inderdaad het programma dat gaat kijken of er updates van windows zijn. Die wil natuurlijk op het net. Ik zou dan eerst denken aan een firewall die de update belet omdat hij wuauctl.exe niet kent, maar ik vermoed dat het enkel de windows firewall is die er nu op staat, en die werkt enkel in één zin. Zet hem eens efkens uit, en probeer dan nog eens een manuele update. Niet te lang laten af staan hé.
Het is ook altijd nuttig om het juiste foutbericht te geven, dan kan iedereen via google toch wat meer kijken wat er gebeurt.

roadking
24 March 2009, 23:28
Bedankt voor je tip. Ik ben momenteel bezig om de windows er volledig nieuw terug op te zetten; Ik heb namelijk de geregistreerde cd. Daarna zet ik er de drivers allemaal apart op. Dit was een tip van een bekende van me. Indien dit niet lukt ga ik in elk geval je raad opvolgen.