Volledige versie bekijken : Laptop start niet meer op



zakaria
25 March 2009, 17:14
Hey

ik zit met een vervelend probleem. Eergisteren zat ik op mijn laptop en opeens krijg ik een blauw scherm en even later valt de laptop uit. Laptop terug aan gezet maar meteen daarna weer een blauw scherm en valt de laptop terug uit.
De volgende dag wil ik de laptop aanzetten, dat lukt maar scherm start niet meer mee op.
Terug sturen naar acer wil ik even mee wachten
garantie verviel, jawel, eergisteren:wall:

weet er iemand wat het probleem kan zijn

mvg

zakaria

ajaxloverr
25 March 2009, 18:05
hmm, heb je een XP cd?
(als het via XP is, via Vista is het nog makkelijker)
Die erin doen, booten, in het beginscherm waar je kan kiezen voor een installatie druk je op R. Zo kom je in de herstelconsole. Aanmelden bij je installatie: meestal is dit 1.(C:\Windows ).
Typ dan : Chkdsk /P (kan ook een andere zijn dan /P maardat weet ik zo niet uit mijn hoofd)

Succes!!

zakaria
25 March 2009, 19:34
hmm, heb je een XP cd?
(als het via XP is, via Vista is het nog makkelijker)
Die erin doen, booten, in het beginscherm waar je kan kiezen voor een installatie druk je op R. Zo kom je in de herstelconsole. Aanmelden bij je installatie: meestal is dit 1.(C:\Windows ).
Typ dan : Chkdsk /P (kan ook een andere zijn dan /P maardat weet ik zo niet uit mijn hoofd)

Succes!!
dank je voor je reactie, maar ik krijg totaal geen beeld wanneer ik de laptop aanzet dus het is de hele tijd een zwart scherm

btw het is vista

mvg

Fakke_Berto
25 March 2009, 21:20
Steek er eens een Linux-cd in.

zakaria
25 March 2009, 21:30
Steek er eens een Linux-cd in.

heb ik ook al geprobeerd

ik hoor de cd wel draaien maar mijn scherm blijft gewoon zwart net of dat hij uit staat

compuchrisje
26 March 2009, 01:19
Terugdoen is de enige optie, beeldscherm-videokaart probleem. Mogelijk zijn de temperaturen ietsje te hoog opgelopen. Wat de garantie betreft, mss kijken ze die paar dagen wel over het hoofd.

ajaxloverr
26 March 2009, 09:36
al eens een ander beeldscherm er op geprobeerd?
Maar je garantie is vervallen, was het een dure Acer?
Dan heb je kans dat ze alleen de grafische chip hoefen te vervangen.
Bij goedkopere is het al vaak het hele moederbord

Fakke_Berto
26 March 2009, 19:11
Ik vrees dat de enige optie hem binnenbrengen zal zijn. Mogelijk moet hij dan zelfs naar de hersteldienst van Acer en ben je hem een tijdje kwijt.

Phil O'Sophe
26 March 2009, 19:18
Wil je niet ontmoedigen, maar met een vergelijkbaar euvel heb ik ook
mijn laptop terug moeten binnenbrengen;
resultaat: "alleen" de kabel naar het scherm defect, maar ondertussen
toch ongeveer twee maand moeten wachten tot ik die terug kreeg.

zakaria
27 March 2009, 17:09
Wil je niet ontmoedigen, maar met een vergelijkbaar euvel heb ik ook
mijn laptop terug moeten binnenbrengen;
resultaat: "alleen" de kabel naar het scherm defect, maar ondertussen
toch ongeveer twee maand moeten wachten tot ik die terug kreeg.

Ik denk niet dat het de kabel naar het scherm is, want ik heb geprobeerd een ander scherm er op aan te sluiten en deze geeft ook geen beeld

Phil O'Sophe
27 March 2009, 20:38
Ik denk niet dat het de kabel naar het scherm is, want ik heb geprobeerd een ander scherm er op aan te sluiten en deze geeft ook geen beeld


Wou alleen maar zeggen dat de reparatie lang kan duren, ttz. de tijd dat
je je laptop zal moeten missen; hopelijk niet !

Gertjeeuuhh
27 March 2009, 23:17
Ik wil je geen schrik aandoeen maar mijn HP Laptop had ook problemen met scherm, binnengedaan onder garantie, 5,5 weken kwijt geweest, kreeg hem terug met de melding dat ze niets verkeerd zagen aan de laptop -_-'

Margaux
29 March 2009, 11:22
Ik heb ook zo'n gelijkaardig probleem. Af en toe krijg ik een blauw scherm en herstart mijn pc vanzelf. Dat is wel lastig maar verder geen probleem. Ik lees hier over oververhitting, ik heb al gemerkt dat mijn laptop soms heeel warm krijgt (kan mijn hand er soms niet opleggen van de warmte) Maar onlangs was ik msn 9.0 aan het downloaden, het was klaar en ik wou aanmelden maar het lukte niet, dan kreeg ik blauw scherm en viel m'n laptop uit.

En toen ik hem weer wou opstarten stond er : window normaal starten, veilige modus, ... ik kon kiezen tussen 1 van die dingen, ik heb ze allemaal geprobeerd maar het lukt niet, ik zie dat Windows aan het laden is maar dan krijg ik weer blauw scherm en valt hij weer uit en herstart hij vanzelf. Ik raak zelfs niet op het bureaublad. Zou dit een virus zijn? Of een Windows fout..? Ik ben bang dat ik mijn documenten kwijt zal zijn.

Heb ook al geprobeerd met een cd maar wil ook niet lukken. ofwel doe ik het niet goed, ik weet het niet.
Help me!

dannyma
9 April 2009, 01:39
de meeste nieuwe laptops tegenwoordig zit bios op de hd geinstaleerd en bij het minste beschadigd wordt dus zou ik eerder op het net gaan kijken hoe je de bios terug op je hd krijgt en zal dan terug opstarten .
Ik had dit met mijn acer aspire one .