Volledige versie bekijken : Office 2007 snelkoppelingen



De Hulk
26 March 2009, 01:42
Office 2007 geïnstalleerd en er zijn geen snelkoppelingen op het bureaublad en ook kan ik niets vinden onder Start. De oude staan er nog en werken. Er zijn vier programma's Word 2007, Excel 2007, PowerPoint 2007 en OneNote 2007. Hoe los ik dat op?

compuchrisje
26 March 2009, 02:01
Ah nù ben ik mee! :D.
Gooi even je verkenner open om te kijken waar je juist die installatie hebt laten plaatsen.
Heb je de juiste map gevonden, klik die dan open om de juiste icoontjes voor Word, Excel, Powerpoint en One Note op te zoeken (waarschijnlijk te vinden in de map Office 12). Die sleep je dan met rechtermuisknop naar het startmenu.

Edit: hoop dat er geen problemen komen door de twee versies door elkaar te gebruiken?

De Hulk
26 March 2009, 02:19
Map gevonden, staan onder de e: dit is goed in Office12. Daar staan nogal wat bestanden. Ik heb inmiddels via zoeken vier snelkoppelingen gevonden onder Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Microsoft Office maar waarom zie ik deze niet? Ik heb deze nu maar gekopieerd naar het bureaublad en zie morgen wel verder.

Nu klik ik onder Start > Rechtermuisknop > en sorteren (alfabetische volgorde) en plotseling komt de map Microsoft Office in beeld. Past alles dan niet meer op mijn scherm 800x600?

compuchrisje
26 March 2009, 02:25
De icoontjes zijn goed herkenbaar hoor. Je zal er geen probleem mee hebben om die op te vissen.

janette.peters
4 April 2009, 21:26
ik bel altijd rond voor dit soort vragen. werkt altijd! ik bel meestal de helpdesk van microsoft of die van hardware.be (http://www.hardware.be)

J.W.
4 April 2009, 22:43
Map gevonden, staan onder de e: dit is goed in Office12. Daar staan nogal wat bestanden. Ik heb inmiddels via zoeken vier snelkoppelingen gevonden onder Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Microsoft Office maar waarom zie ik deze niet? Ik heb deze nu maar gekopieerd naar het bureaublad en zie morgen wel verder.

Nu klik ik onder Start > Rechtermuisknop > en sorteren (alfabetische volgorde) en plotseling komt de map Microsoft Office in beeld. Past alles dan niet meer op mijn scherm 800x600?

Misschien uw programma's eens installeren in de map "Program Files".

De resolutie 800x600 is nog uit de tijd van Windows 98.
Afhankelijk van de resolutiemogelijkheden van uw scherm zou ik toch maar 1 of 2 resoluties hoger gaan.

De Hulk
4 April 2009, 22:55
Alle programma's staan onder Program Files. Helaas kan ik niet naar een hogere resolutie. Alles wordt dan veel kleiner en moeilijk leesbaar.

compuchrisje
4 April 2009, 23:14
Dan kan je het anders oplossen, kijk even na of dit (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=30)mss niet een mogelijkheid is voor jou.

J.W.
5 April 2009, 01:36
Alle programma's staan onder Program Files. Helaas kan ik niet naar een hogere resolutie. Alles wordt dan veel kleiner en moeilijk leesbaar.


Pas dan de instellingen aan.
Start - Configuratiescherm - Beeldscherm - Tabblad Instellingen - Geavanceerd. Hier maak je alles zo groot of zo klein als u zelf wilt.

De Hulk
5 April 2009, 13:43
Dat 'alles' is betrekkelijk. Want het moet uit de lengte of breedte komen ntuurlijk! Volgens mij doel je op de tekst (letters). Evenwel de rest pictogrammen e.d. worden klein. Ik heb nu alles groot.

Fakke_Berto
5 April 2009, 19:40
Die gratis monitor in het Limburgse die "te geef" staat kan ook nog een oplossing bieden ;).

J.W.
5 April 2009, 22:04
Dat 'alles' is betrekkelijk. Want het moet uit de lengte of breedte komen ntuurlijk! Volgens mij doel je op de tekst (letters). Evenwel de rest pictogrammen e.d. worden klein. Ik heb nu alles groot.

Daar kun je "alles" wat betreft de weergave instellen, groter, kleiner, smaller, breder, andere kleur, lettertype, grotere of kleinere pictogrammen, ruimte ertussen, knoppen, vensters... enz.

Een beetje zoeken en oefenen totdat het voor u voldoet.