Volledige versie bekijken : verschil is scherpte 2 schermen



Bboekelo
27 March 2009, 10:29
Zoals jullie in mijn spec zien werk ik met twee Iiyama schermen een
22" breed aangesloten met HDMI op de grafische kaart
19" breed aangesloten met standaart aansluiting
de 22 gebruik ik asl hoofd en 19 voor de menubalken.

Ik gebruik ultramon om de schermen goed te beheren.

vraag 1. het 19" scherm is minder scherp zit als ware een soort waas op. Komt dit door de kwalitatief mindere aansluiting?

Vraag 2. Wanneer ik een game opstart verandert de positie van de icoontjes in het 19 scherm. hier blijf ik wel gewoon de achtergrond zien.

graag tips en tricks:D

Fakke_Berto
27 March 2009, 17:57
Ik heb hier ook een opstelling waarbij 2 computers aangesloten zijn op 1 scherm. Computer 1 is aangesloten via vga en computer 2 via dvi. Het verschil tussen beiden is niet zo groot.
Wat is de resolutie op de 19" monitor? Als die lager is dan de 22" kan het daaraan liggen maar een waas zou het niet mogen zijn.

g_man
27 March 2009, 19:34
Zoals ik in je vorig topic al zei/vroeg, hebben beide monitoren een verschillende Native Resolutie. Vandaar dat die 19" onscherp is.

Y-Ssin
27 March 2009, 20:24
Over vraag 2: als ik je goed heb begrepen dan denk ik dat dit komt omdat je de game niet in dezelfde resolutie speelt als je bureaublad, kheb dit ook met cs.

Bboekelo
28 March 2009, 12:13
1. G_man JA volgens mij wel dat zou dus het minder scherpe beeld veroorzaken

2. Y-Ssin Oke dus oplossing is om de resolutie aan te passen aan bureaubladresolutie>?

carl
28 March 2009, 23:00
- Een monitor geeft het beste beel op zijn 'native resolutie'. (19 inch meestal 1440 900 en 22 meestal 1680 1050)
- een game forceert de resolutie af op beide schermen

De enige oplossing die ik zie zou zijn in het nvidia control panel de optie 'niet schalen' gebruiken bij platte schermschaal wijzigen. Op die manier zal een lagere resolutie met een zwarte rand rond worden weergegeven