Volledige versie bekijken : Kan geen verbinding maken.



kellykuhn
28 March 2009, 19:34
Hallo iedereen,:)

Ik ben dus nieuw op dit forum.:cool:
Dit forum werd me aangeraden door mijn broer.;)

Dit is mijn probleem:
Vanmorgen start ik mijn pc op, en ik had geen internetverbinding. Ik werk met een draadloze verbinding waar er 2 andere computers zijn op aan gesloten, en bij die 2 werkt het wel.
Ik doe herstellen, en het icoontje veranderd constant van bezig (3 bolletjes) naar een rood kruis. en uiteindelijk blijft het een rood kruis, en staat er kan geen verbinding maken met netwerk, windows blijft probrn ....

Ik dacht mijn kaart is kapot, maar dan doe ik netwerken zoeken, en vind verschillende netwerken. Dus ik denk niet dat dit defect is.
Ik heb de router al gereset maar niets.

Kan er mij iemand helpen ????

Groeten :bow:

PeterN
28 March 2009, 22:52
Kan je wat meer info geven zoals wat type draadloze router je hebt.

Heb je een beveiligd draadloos netwerk (wep,wpa)? Dan kan het zijn dat je eens terug moet rescannen. Bij een rescan naar beschikbare draadloze netwerken. Staat daar jou netwerk met zijn ssid naam bij? Dan eventueel terug beveiliging instellen en connecteren.

Heeft de laptop altijd op dat netwerk gewerkt? Anders staat er mss een mac adres beveiliging op de router. Elke hardware heeft zijn uniek mac adres. Als dit niet in de router is opgenomen kan je geen verbinding krijgen als die beveiliging opstaat.

Zijn er pc's bijgekomen? In de router kan je een pool aanleggen met hoeveel pc's connectie gemaakt kan worden. Mss dat het op 2 staat en dan kan je als derde er niet meer bij als de anderen opstaan.

Kijk ook eens in configuratiescherm/systeem/hardware, in dat lijstje moet uw draadloze kaart gelist staan zonder rood kruisje. Op vele laptops schakeld de interne wifi zich automatisch uit na een tijdje om de batterijen te sparen. Met een functie knop of een schakelaartje aan de laptop kan je het terug activeren.

Btw, je hebt een slimme broer ;)

kellykuhn
29 March 2009, 10:58
Dankuwel alvast,

Ik zal dit allemaal eens bekijken :)

Groeten.

ps: soms is hij slim en soms niet :p (naar ik heb niets gezegt hé :p)