Volledige versie bekijken : Pc herstart, hitte of virus probleem?



Margaux
29 March 2009, 11:48
Af en toe krijg ik een blauw scherm en herstart mijn pc vanzelf. Dat is wel lastig maar verder geen probleem. Ik lees hier over oververhitting, ik heb al gemerkt dat mijn laptop soms heeel warm krijgt (kan mijn hand er soms niet opleggen van de warmte) Maar onlangs was ik msn 9.0 aan het downloaden, het was klaar en ik wou aanmelden maar het lukte niet, dan kreeg ik blauw scherm en viel m'n laptop uit.

En toen ik hem weer wou opstarten stond er : window normaal starten, veilige modus, ... ik kon kiezen tussen 1 van die dingen, ik heb ze allemaal geprobeerd maar het lukt niet, ik zie dat Windows aan het laden is maar dan krijg ik weer blauw scherm en valt hij weer uit en herstart hij vanzelf. Ik raak zelfs niet op het bureaublad. Zou dit een virus zijn? Of een Windows fout..? Ik ben bang dat ik mijn documenten kwijt zal zijn.

Heb ook al geprobeerd met een cd maar wil ook niet lukken. ofwel doe ik het niet goed, ik weet het niet.

(EDIT PETERN: Probeer je topic een goede naam te geven. 'Help' is niet echt veel zeggend. Met een goede naam is een topic en relevante info makkelijker terug te vinden ;) )

carl
29 March 2009, 14:23
Oververhitting met als resultaat defecte hardware is altijd mogelijk, maar dan lijkt het me sterk dat je nog zo ver geraakt. Ik vermoed eerder dat dit ergens aan een driverfout of dergelijk ligt.
Wat ik eigenlijk eerst zou proberen is om de laptop te herinstalleren (met de bijgeleverde recovery CD's). Meer informatie kan je ongetwijfeld in de handleiding terugvinden.
Om je documenten te recupereren kan je altijd het volgende doen:
- de harde schijf van je laptop in een andere pc/behzuiing stoppen zodat die pc de bestanden kan uitlezen
- een ubuntu live cd downloaden(gratis), branden en hiervan opstarten. Zo kan je alle documenten op een usb stick of dergelijke zetten.

Fakke_Berto
29 March 2009, 20:26
Ik heb al gemerkt dat mijn laptop soms heeel warm krijgt (kan mijn hand er soms niet opleggen van de warmte)
Draait je ventilator wel? Zo warm is niet normaal.

Margaux
30 March 2009, 18:50
Draait je ventilator wel? Zo warm is niet normaal.

Ja, als ik voel vanonder wordt het heeel warm.
Maar die draait nog


Oververhitting met als resultaat defecte hardware is altijd mogelijk, maar dan lijkt het me sterk dat je nog zo ver geraakt. Ik vermoed eerder dat dit ergens aan een driverfout of dergelijk ligt.
Wat ik eigenlijk eerst zou proberen is om de laptop te herinstalleren (met de bijgeleverde recovery CD's). Meer informatie kan je ongetwijfeld in de handleiding terugvinden.
Om je documenten te recupereren kan je altijd het volgende doen:
- de harde schijf van je laptop in een andere pc/behzuiing stoppen zodat die pc de bestanden kan uitlezen
- een ubuntu live cd downloaden(gratis), branden en hiervan opstarten. Zo kan je alle documenten op een usb stick of dergelijke zetten.

Ik heb het geprobeerd met een operating system cd, die bij de laptop zat maar lukt ook niet echt

Fakke_Berto
30 March 2009, 19:44
Ja, als ik voel vanonder wordt het heeel warm.
Maar die draait nog
Omdat hij draait wil dat nog niet zeggen dat hij ook koelt. De koelribben kunnen binnenin verstopt zitten. Voel eens of hij effectief warme lucht blaast langs de zijkant.

ultddave
2 April 2009, 22:31
Sorry Margaux dat ik niet eerder op je mail had gereageerd.

Als je het probleem voor die 'msn-download' nooit bent tegen gekomen;

- Ofwel door de hitte is er hardwarematig iets misgelopen. (Maar dan lijkt het me raar dat hij nogaltijd opstart/of toch probeert)

- Ofwel een virus dat bij die msn zat? (Dat misschien het ram geheugen omzeep heeft geholpen - vandaar dat hij mss niet kan opstarten en terug een bsod (blue screen of death) geeft.

Either way;

- Ubuntu downloaden en de inhoud van de .iso file branden op een CD, die in de laptop steken.
- Ubuntu installeren.
- Belangrijke data van je PC afhalen.
(Wanneer je deze terug gaat zetten => a.u.b. ZEKER scannen op virussen, liefst op voorhand :D)

- En dan windows formateren.

Mvg
- Dave -

carl
3 April 2009, 08:18
Ubuntu installeren (zie hierboven) is niet nodig. Je kan het volledig opstarten vanaf de cd om toegang te hebben tot de harde schijf en de gegevens. Als je het wel installeert loop je het risico dat je de hele harde schijf formatteert (en dat al je data dus toch verloren is).

ultddave
3 April 2009, 13:00
Ah yea, Ubuntu voorziet dat je het kan gebruiken zonder installatie. Vergeten ;D

(y)

Mvg
- Dave -

swake
8 April 2009, 01:04
Misschien een zeer belangrijke vraag, Waar gebruik je de de laptop. Ik ken zowat mensen en ja ze zitten graag op hun slaapkamer met hun laptop, en leggen dan de laptop op hun bed. Lijkt misschien iets onschuldigs maar een laptop uren op een deken laten liggen, die ventilator gaat heel wat stofdeeltjes binnenhalen, en tja op een dag raakt de ventilator vol stofdeeltjes en gaat niet meer naar behoren kunnen zorgen voor voldoende koeling met de gevolgen vandien, dat er onvoldoende koeling ontwikkeld word, laptop raakt overhit en schakelt zichzelf uit.


het was klaar en ik wou aanmelden maar het lukte niet, dan kreeg ik blauw scherm en viel m'n laptop uit.

Bij dat blauwe scherm, verschenen er dan ook geen witte letters die verwees naar een foutmelding?

ultddave
8 April 2009, 11:45
Als de laptop door de hitte uitvalt, kreeg je meestal geen blauw scherm te zien bij mijn weten. :) Heb ik toch nooit gehad bij die van mij alleszins.

Waarschijnlijk staat de optie niet aan dat de PC stopt bij een blauw scherm. Dan herstart ie gewoon, en krijg je de kans niet om de foutmelding te lezen. Kan je wel instellen dat dat niet gebeurd. Ik heb Margaux ook een email gestuurd maar ik krijg geen reactie hierop, ook reageert ze niet via het forum. Dus geen idee of ze echt nog hulp nodig heeft en/of nog komt?

Mvg
- Dave -