Volledige versie bekijken : Te installeren updates lopen vast.



Quazie
29 March 2009, 17:40
Systeem: Windows Vista Home Premium NL. Versie6.0 SP1

Windows Update bied aan:
KB951847: Microsoft.NET Framework 3.5 Servicepack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86 (type Belangrijk van 24/02/2009

KB951847: Microsoft.NET Framework 3.5 Servicepack 1 (x86 taalpakket) (type Aanbevolen van 24/02/2009)

(Let op: zelfde KB nr. andere beschrijving. Bij opening Windows Updates staat de bovenste steeds aangevinkt, de onderste niet.)

Wanneer ik één van deze updates wil laten installeren worden bestanden gedownload, een herstelpunt gemaakt en de installatie gestart.
Daarna stopt het installeren. Eerder deze week bleef hij hangen bij 33% op de voortgangsbalk. Gisteren haalde hij zelfs de 1% niet, ook niet na uren geduld.
Het CPU gebruik valt terug naar 1à4%

De lijst "reeds geïnstalleerde Updates" geeft de volgende update weer:
Hotfix for Microsoft.NET Frameworks 3.5 SP1 (KB953595) (geïnstalleerd op 27/03/2009)

Mijn vragen:
Zit de reeds geïnstalleerde Hotfix (KB953595) hier voor iets tussen?

Kan ik zonder problemen via Configuratiescherm\Programma's\Programma's en Onderdelen "Microsoft.NET Framework 3.5 SP1 (geïnstalleerd op 27/03/2009, Groot:27.8MB)verwijderen?
-- Het pictogram van dit item toont een HDD+CD+monitor achter de CD --

Heeft het verwijderen van dit item invloed op mijn draadloze internetverbinding.

Dient na het verwijderen van dit item de benodigde bestanden opnieuw te worden gedownload/geïnstalleerd (waar?) of komen die via Windows Update weer beschikbaar?

Een heel pak gegevens maar beter iets teveel dan te weinig dacht ik zo.

Dopey
4 April 2009, 20:11
Via systeemherstel zet je je pc terug naar voor de installatie van .net framework. Dan zou ik naar de site van MS gaan en de benodigde updates zo afhalen.

Quazie
4 April 2009, 22:48
Dat word een probleem.
Heb een drie weken geleden een back-up van 18-04-2008 teruggezet.
Ik weet niet of er toen al een versie van Microsoft.NET opzat. Maar ik sluit die mogelijkheid niet uit.
Ondertussen zijn er al meer dan 60 updates via Microsoft-Update (zowel automatisch als manueel) gedownload en geïnstalleerd. Veel hiervan maakten een nieuw herstelpunt aan zodat de huidige dus niet ouder zijn dan 3 weken. Al deze updates zijn geslaagd met uitzondering van de gemelde .NET 3.5 SP1 die steeds vastloopt.
Daarom mijn vraag. Mag ik Microsoft.NET Framework 3.5 SP1 verwijderen?
Heeft dat invloed op mijn draadloze internetverbinding?

Ps: Verder teruggaan in de tijd wil zeggen teruggaan naar fabrieksinstellingen zoals die was bij de aankoop van de laptop.

walibie
5 April 2009, 08:45
Virusscan uitschakelen + Defender en updates instaleren,Manueel

Quazie
5 April 2009, 10:25
@walibie,
Bedoelt ge Windows Defender. Deze werkt normaal, updates worden via Windows Update gedownload en geïnstalleerd.
Virusscan uitschakelen! Hoelang? Heb het eventjes geprobeerd, na 2 minuten installeren nog steeds 0% voortgang. Heb de installatie dan maar gestopt en antivirus terug ingeschakeld.
Wat heeft defender te maken met deze probleem update?

Dopey
5 April 2009, 20:33
Kijk eens hier (http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=45414). Ik geloof wel dat je die kan verwijderen, en daarna alles netjes kunt proberen te installeren.

Quazie
5 April 2009, 21:09
@Dopey,
Hier kan ik mee vooruit, maar toch nog eerst eens grondig doorlezen voor de te volgen procedure.
Het zal niet meer voor vandaag zijn maar hou u hier wel op de hoogte over de stand van zaken.

Quazie
11 April 2009, 00:33
Stand van zaken tot nu.
De link ( in reactie #2) die u mij gaf (Dopey) verwijst naar
http://support.microsoft.com/kb/923100. De vermelde foutcode heb ik nooit gezien maar aangezien het over hetzelfde probleem gaat heb ik de procedure toch maar gevolgd.

Microsoft.NET Framework 3.5 SP1 verwijderd via configuratiescherm\software. Eerdere versies waren er blijkbaar niet.
Het hulpprogramma Windows Installer CleanUp gedownload en geïnstalleerd.

Dit hulpprogramma moet de status van de MSI-database opschonen voor alle versies van .NET Framework.

De opdracht luidt: Verwijder alle Windows Installer-toepassingen voor .NET Framework in het hulpprogramma Windows Installer Cleanup.

Na het runnen van dit programma verschijnt volgend venster.

http://img230.imageshack.us/img230/2556/wininstcleanup2.jpg

Welk(e) items moet ik nu aanvinken, allemaal?
Of alleen (All Users) Windows Live installer [12.0.1471.1025].
Of al de items met Windows in.
Als ik het goed begrepen heb moet ik dan al de verwijderde programma's opnieuw installeren, dus ook ergens opnieuw downloaden?
Voor ik iets verwijder wil ik wel eerst weten waar die allemaal te vinden zijn. Items als Java, TomTom of Ghost zijn geen probleem. maar die van Windows weet ik zo niet van buiten zitten.

dannyma
11 April 2009, 10:07
Riskante onderneming als je het mij vraagt ?
Microsoft.NET Framework 3.5 SP1 deze kan je ook als standalone downloaden : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=ab99342f-5d1a-413d-8319-81da479ab0d7

Quazie
11 April 2009, 20:47
@dannyma,
het is niet voor niets deze reeks vragen.
De aangebrachte link geeft veel leesvoer, en die ga ik dan ook grondig doornemen.
Ik laat nog weten wat ik zinnens ben of gedaan heb. Weekje geduld.
Toch bedankt voor de link.

PeterN
11 April 2009, 22:11
Wat je altijd kan doen is naar configuratiescherm gaan en daar 'programma's en onderdelen' kiezen. In het lijstje ga je ergens Microsoft.Net framework tegenkomen. Die kan je dan verwijderen.
Blijkbaar heb je dat al gedaan zoals je beschrijft in post #8. In post #8 moet je voor de rest niks aanduiden, er zijn daar geen andere installers van .Net. Programma's gelijk TomTom, ghost, java etc hebben niks met .Net te maken;)

Dus na het verwijderen zoals je reeds gedaan hebt terug update laten runnen en kijken als de .Net 3.5 update wordt aangeduid als nieuwe update. Deze dan terug installeren...als het gaat;)

Mocht het niet gaan, dan deinstall je terug gelijk hierboven en download de volledige 3.5 update van microsoft hier (http://download.microsoft.com/download/2/0/e/20e90413-712f-438c-988e-fdaa79a8ac3d/dotnetfx35.exe) Installeren en het zou inorde moeten zijn.

Succes ;)

Quazie
17 April 2009, 16:26
@PeterN,
Het is verlopen zoals je hierboven (#11) in de 2e alinia beschrijft. Het ging dus niet.
Terug verwijderd via configuratiescherm.
Na aanklikken van uw link werd dotnetfx35.exe gedownload (237054kb).
De installatie heeft meer dan een 1/4uur geduurd, en perfect gelopen.
Het eindscherm van de installatieprocedure vermelde dat ik na het heropstarten Windows Update moest laten runnen om de benodigde updates op te installeren.
Het uitsluitend downloaden en installeren van de (tot nu toe vastlopende) Update van Microsoft.Net framework 3.5 SP1 verliep zoals moest en was klaar in iets minder dan 1 minuut.
Na een heropstart was de update uit het lijstje verdwenen. :)
Opdracht volbracht.
Topic mag dicht.

Hopelijk geeft de de nieuwe lading updates niet zoveel problemen.

compuchrisje
17 April 2009, 21:49
Om eventueel te heropenen, stuur een PM-metje naar één van de aanwezige moderators Quazie (y)