Volledige versie bekijken : Microsoft Office probleem



Bongers
1 April 2009, 13:53
Geachte heer/dame,

Sinds een week heb ik een laptop gekocht, een Lenovo N500 (Intel 2.00 GHz). Hier zat alleen de trial versie van Microsoft Office 2007 op. Aangezien ik Office 2003 op cd heb, heb ik 2007 gedeïnstalleerd en 2003 geïnstalleerd. Wanneer ik nu Word, Powerpoint of Excel opstart, krijg ik de melding:

'Office application version does not match'

Het programma start toch wanneer ik op Ok klik, maar toch ben ik benieuwd. Soms laadt Powerpoint wel erg lang overigens.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Mvg,

Rob Bongers

rommeke
1 April 2009, 18:36
Ik zou alleereest een beginnen om de trial versie van 2003 te verwijderen en verder te werken met je office 2007. Een gratis alternatief is openoffice

Mvg

Rommeke

Kokki
1 April 2009, 19:04
@Rommeke: hij heeft een trial van 2007 en hij heeft die verwijderd :)

@ Bongers: Misschien moet je de office nog eens verwijderen en dan met revoUninstaller er mog eens over gaan: http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=121
Daarna kan je nog eens proberen met de 2003 te installeren.

compuchrisje
1 April 2009, 23:33
Het probleem hier is, dat er nog een progje staat dat je telkens weer herinnert om je Office 2007 te registreren. Dat kan je vinden via het item Software in je configuratiescherm. Ik dacht dat het helemaal bovenin de lijst stond. Als je dàt via die weg (toevoegen of verwijderen van software) deïnstalleert, zou je van die meldingen af moeten zijn.
Beste is nu: eerst office 2003 deïnstalleren, alles opruimen met CCleaner of Revo-Uninstaller en daar in het menu Gereedschap - Tracks schoonmaken, de knop MS Office schoonmaken en Windows schoonmaken kiezen. Verwijder alle bestanden die gevonden zijn.
Herstart je pc, let op of je nog iets van meldingen krijgt, en installeer je 2003 pas als er niks meer komt opfloepen.

Bongers
2 April 2009, 10:26
Ok bedankt. 2 vraagjes:

- ik heb een paar belangrijke bestanden op de laptop staan (word en powerpoint) en heb geen usb stick. als ik uitvoer wat in de laatste post staat, worden dan ook deze bestanden verwijderd?

- ik heb windows vista home basic (taal = engels) en kan 'software' niet vinden in het control panel. weet iemand waar deze staat?

alvast bedankt.

mvg,

bongers

compuchrisje
2 April 2009, 17:07
Opgeslagen documenten blijven intact hoor, zorg er wel voor dat je ze in een map hebt gezet, die je makkelijk terugvindt. Dat is meestal 'Documenten'. 'k Zal vanavond toch eens mijn laptop opengooien, dan kan ik het zelf allemaal uitvissen. 'k Ga alleen mijn Office niet deïnstalleren he ;). Die moet daar blijven staan. Hier is het Office 2003 met XP als OS.

compuchrisje
2 April 2009, 23:10
Wat het configuratiescherm betreft: het staat er gewoon een beetje anders in Vista. Speciaal mijn laptop voor jou uitgehaald! ;)
Je moet het item Programma's en onderdelen openen (dus voorheen in XP Software), in 't engels zal 't ook wel anders heten :D

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 10:29
onder ADD and REMOVE PROGRAMS moet je kijken .
dus Settings -CONTROL PANEL - ADD and REMOVE PROGRAMS

Mosquitos
5 April 2009, 10:53
Ok bedankt. 2 vraagjes:

- ik heb een paar belangrijke bestanden op de laptop staan (word en powerpoint) en heb geen usb stick. als ik uitvoer wat in de laatste post staat, worden dan ook deze bestanden verwijderd?

- ik heb windows vista home basic (taal = engels) en kan 'software' niet vinden in het control panel. weet iemand waar deze staat?

alvast bedankt.

mvg,

bongers
Bestanden worden normaal gezien nooit verwijderd...
Add/Remove Programs misschien?
Add/Remove Programs - nowhere to be found?

http://www.vista4beginners.com/Add-Remove-Programs-nowhere-to-be-found

PS: Hoe komt het dat uw vista in het engels is?
Kon je de 1ste keer niet nederlands(dutch) kiezen in de setup?

compuchrisje
5 April 2009, 17:10
PS: Hoe komt het dat uw vista in het engels is?
Kon je de 1ste keer niet nederlands(dutch) kiezen in de setup?

Eigenlijk hoort dit de taak te zijn van de pc-boer: pc gebruiksklaar maken voor de klant, behalve als die er op staat om het zelf te doen. Zo kwam hier onlangs weer een schoonzus binnenwaaien met een gloednieuwe laptop: zet alles es er op ... was de opdracht. Ze wist dus totaal niet wat te doen ermee!

Maar mogelijk is één van de gebruikers hier wel anderstalig, dus dat kan ook de reden zijn.

filip
6 April 2009, 01:00
Bongers,
Hier moet je zijn ( zie jpg ) programma's en onderdelen
Bij u zal het anders noemen ( zie koppeling )
http://www.netomatix.com/development/vistaaddremove.aspx
grtz

compuchrisje
6 April 2009, 17:41
Even bij vertellen dat je die map in de klassieke weergave moet laten weergeven om het zo voor je neus te krijgen.