Volledige versie bekijken : Internet traag?



butskristof
2 April 2009, 13:24
Beste,

ik ben al jarenlang klant bij belgacom. Maar kan het dat mijn downloadsnelheid maar max. 220kb/s is? Als ik bij andere belgacom klanten hoor, hebben zij dikwijls een snelheid van 400-600kb/s. Hoe kan dit?n Misschien heb ik het antwoord zelf: Vroeger werkte ik met een modem die ingebouwd zat in mijn pc, maar toen viel ons internet altijd uit. het schijnt dat wij toen te ver van een verbindingskast woonden en na een telefoontje naar belgacom hebben zij onze snelheid verlaagd, maar ze zeiden ook dat zij van plan waren dichterbij een nieuwe kast te zetten en we na een maand of 2 terug aan gewone snelheid zouden kunnen surfen. Dat is nu bijna 3 jaar geleden en ik weet niet of de kast er staat maar ik surf nog altijd zeer traag. Ondertussen ben ik wel op een draadloze Philips router met ingebouwde modem overgeschakeld waar op ik met een LAN-verbinding ben aangesloten. Kan ik de snelheid zelf verhogen of moet ik terug naar belgacom bellen om te vragen of mijn snelheid terug verhoogd kan worden?

Mvg,

berger
2 April 2009, 15:02
Voor mijn belgacomabonnement en met dezelfde modem lees ik dat ik een snelheid heb van 100 Mbps. Wat dat nu juist betekent zou ik niet weten. Ik denk dat dat wel een theoretische snelheid is, om de downloadsnelheid te kennen zou je eigenlijk een paar testen moeten doen en eens nazien hoe lang het duurt om een groot bestand binnen te halen. En dit een paar keer doen. En dan een gemiddelde maken. Dan heb je toch al een goed gedacht van de werkelijkheid. En dan naar Belgacom bellen indien te weinig. Zelf kun je dat niet instellen, ze hebben dat bij belgacom misschien gewoon vergeten het opnieuw te wijzigen. Of de kast is nog niet aangekomen!

butskristof
2 April 2009, 15:49
OK dank je voor de raad.
mvg,