Volledige versie bekijken : nieuw moederbord wil niet booten



dasstraf
4 April 2009, 23:37
ik heb een nieuw moederbord gekocht ,een ASUS P5KPL-CM en een nieuwe intel celeron dual core .
en heb dit in mijn oude kast geïnstalleerd en alles aangesloten,
maar wanneer ik de pc opstart krijg ik geen boottoon en het scherm blijft zwart
alle koelers en dvd rom en ledjes werken maar deze start niet door.
ik heb intussen alles al terug los gemaakt en alle aansluitingen opnieuw geplaatst,
geprobeerd om enkel met moederbord en cpu te booten
met en zonder geheugen (dat compatibel is) , andere voeding, bios reset gedaan, gecontroleerd of het moederbord ergens kortsluiting zou maken ,maar ik krijg er op geen enkele manier ook maar iets uit.
maar er blijken veel mensen een probleem te hebben met dit bord heb ik al gelezen.
ik heb ook reeds het boot topic doorgekeken maar daar heb ik ook niet echt een antwoord gevonden omdat bij de meesten het systeem minstens aan het bootscherm geraakt.

specs:

moederbord: asus P5KPL-CM
cpu : intel celeron dual core E1400 2ghz
ram : kingston KVR667D2N5/1G
voeding : vikings ATX 300 300WATT

dannyma
4 April 2009, 23:42
Bios werkt ?

dasstraf
5 April 2009, 00:17
hey goedeavond,
alles draait maar het bios geeft geen beeps
de driver dvd zit in de lezer en start op maar valt dan weer stil
zoals hierboven beschreven heb ik al allerhande dingen uitgeprobeerd maar zonder resultaat.

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 10:33
ge hebt toch uwe harde schijf niet aangesloten zonder eerst een format te doen .
probleem is indien ge een harde schijf heb met een OS geinstalleerd , zal deze niet werken op een nieuw moederbord , tenzij het van hetzelfde merk is .
Dus als je van merk verandert hebt , moet je een geformatteerde harde schijf installeren vooraleer je een clean instal kunt doen van je OS .

dasstraf
5 April 2009, 10:56
de schijf is inderdaad niet geformateerd.
dat ga ik eerst es proberen.
bedankt al voor de tip.

dasstraf
5 April 2009, 11:04
ik had ze blijkbaar wel al geformateerd want deze blijkt leeg te zijn maar ik ben ze voor alle zekerheid nogmaals aan het formateren.
maar kan dit het bios tegenhouden? ik krijg de eerste boottoon ook niet zoals vermeld

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 13:51
grafische kaart krijgt toch voldoende voeding? check geheugen latjes of die goed steken .
Welke regio zijt ge ? als het niet te ver is kan ik misschien helpen .

carl
5 April 2009, 13:57
Wat gebeurde er toen je hem opstartte zonder geheugen in ? Hoorde je een bepaalde beepcode ? Indien dat niet het geval is loopt het al fout bij het moederbord, elk moederbord gaat beepcodes geven zonder geheugen geïnstalleerd.
Maar je zegt dat je kan formatteren, hoe doe je dat dan ? En kan je in de bios of niet ?

dasstraf
5 April 2009, 14:08
@w1nd0ws: ik ben van denderleeuw, bijna liedekerke
@carl: ik heb nog een pc staan, hierin heb ik ze geformateerd.
en ik heb intussen nog wat rondgelezen en begin te denken dat het inderdaad aan het moederbord zal liggen. opstarten zonder geheugen geeft het zelfde resultaat: geen beeps.
in het bios geraak ik niet omdat het scherm gewoon zwart blijft.
en ik gebruik de videokaart van het moedebord

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 14:26
kunt ge zelf tot bij mij komen of moet ik eens langskomen ?

dasstraf
5 April 2009, 14:42
valt te bezien waar je juist woont

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 14:53
ik woon in Liedekerke .. Opperstraat .. Niet ver van het Fritkot T'dik pak

dasstraf
5 April 2009, 14:57
dan kom ik seffes eens af
ik woon in de landuitstraat

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 16:59
mag slotje op .. persoon is langsgeweest , en is geholpen .

OPLOSSING van t'probleem was de voeding . Voeding van 420W gestoken .. en pc marcheert .

dasstraf
5 April 2009, 17:48
:bow:inderdaad
ben heel goed geholpen:good:
nog es nen dikke merci

W1nD0wS 3x P33
5 April 2009, 18:13
t'is graag gedaan .