Volledige versie bekijken : Google Street View



Obsessed
5 April 2009, 21:59
In het Engelse Broughton kwamen de bewoners op straat om een camerawagen van Google Street View de toegang tot het dorp te ontzeggen.

Google Street View geeft de mogelijkheid om 360° panoramafoto's te bekijken op het internet (o.a. via Google Earth).
Betrokken wagens nemen om de paar seconden digitale foto's terwijl ze door de straten rijden.

De mensen van Broughton vormden een menselijke ketting en riepen de lokale politie erbij.
Er bleef de wagen geen andere keus dan rechtsomkeer te maken.

De voorbije zes weken gebeurden in de welgestelde buurt al drie inbraken.
De bewoners vrezen dat dat aantal zal oplopen door Google Street View omdat dit potentiële inbrekers zou helpen bij het uitkiezen van hun doelwitten.
Tevens vinden ze dat hun privacy geschonden wordt.

Tegen dit laatste verdedigt Google zich dat de gezichten en nummerplaten tóch onscherp worden gemaakt.

Bron: Het Nieuwsblad

Phil O'Sophe
8 April 2009, 21:09
Hiermee gaat Google toch te ver meen ik.
Wat zal de volgende stap dan zijn ?

berger
9 April 2009, 19:14
Hier (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090409_036) nog een artikel over Google View Street.

Fakke_Berto
17 April 2009, 21:00
Ik denk dat ik ze deze week ben tegengekomen in Temse. Twee keer zelfs. Een autootje met Nederlandse nummerplaat met zo'n toren erop. Ik heb maar eens gezwaaid ;).

minQkel
23 April 2009, 17:15
Vind t zeikers...

minQkel
27 April 2009, 15:37
Als je niet wilt dat je huis/auto op google streetview wilt hebben kan je dat aangeven bij google zelf.

Je gaat met google streetvieuw naar je eigen auto/huis drukt daarna op problemen linksonder en geef de reden dat jeje huis niet op google wilt hebbemn

Obsessed
27 April 2009, 15:45
Als je niet wilt dat je huis/auto op google streetview wilt hebben kan je dat aangeven bij google zelf.

Je gaat met google streetvieuw naar je eigen auto/huis drukt daarna op problemen linksonder en geef de reden dat jeje huis niet op google wilt hebbemn
Nieuws voor mij :eek:
Da's dan waarschijnlijk al een tegemoetkoming van Google ten gevolge van de commentaren die er al overal geweest zijn.

Goed gevonden MinQkel (y).