Volledige versie bekijken : windows start niet op



yanish1005
6 April 2009, 17:08
Hallo, ik heb iedere keer als ik mijn pc wil opstarten een blauW scherm met het volgende :

ER IS EEN PROBLEEM GEVONDEN. WINDOWS IS AFGESLOTEN OM SCHADE TE VOORKOMEN.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

ALS DIT DE EERSTE KEER IS DAT U DIT SCHERM MET DE STOPFOUT ZIET,
MOET U DE COMPUTER OPNIEUW OPSTARTEN. ALS HET SCHERM NOGMAALS WORDT WEERGEGEVEN, KUNT U HET BESTE DE VOLGENDE STAPPEN UITVOEREN:

CONTROLEER OF ALLE NIEUWE HARDWARE EN SOFTWARE OP DE JUISTE WIJZE IS GEINSTALLEERD. IS DIT EEN NIEUWE INSTALLATIE, VRAAG DE LEVERANCIER DAN OF ER NIEUWE WINDOWS - UPATES ZIJN DIE U NODIG HEBT.

ALS DE PROBLEMEN ZICH BLIJVEN VOORDOEN, DIENT U ALLE NIEUWE HARDWARE EN SOFTWARE TE VERWIJDEREN OF UIT TE SCHAKELEN. SCHAKEL BIOS - GEHEUGENOPTIES ZOALS CACHING OF HET MAKEN VAN SCHADUWKOPIEEN UIT.

ALS U VOOR HET VERWIJDEREN OF UITSCHAKELEN VAN ONDERDELEN DE VEILIGE MODUS MOET GEBRUIKEN, DIENT U DE COMPUTER OPNIEUW OP TE STARTEN, OP F8 TE DRUKKEN OM DE GEAVANCEERDE OPSTARTOPTIES TE SELECTEREN EN VERVOLGENS DE VEILIGE MODUS TE KIEZEN.
TECHNISCHE INFORMATIE (MOGELIJK IN HET ENGELS) :
*** STOP; 0X00000050 ( 0XE7A45989, 0X00000000, 0X804DA25B, 0X00000002)

BEZIG MET STARTEN VAN DE FYSIEKE GEHEUGENDUMP
DE FYSIEKE GEHEUGENDUMP IS VOLTOOID.
NEEM CONTACT MET DE SYSTEEMBEHEERDER OF DE AFDELING TECHNISCHE ONDERSTEUNING OP VOOR HUL

ik heb dit scherm al enkele keren in het nabije verleden gehad, maar nu kan ik niets meer doen! ik kan ook niet in veilige modus opstarten. ik heb windows xp

groetjes yanish1005

Fakke_Berto
6 April 2009, 20:41
Dit is bijna zeker een kapotte ram-module. Wat je kan doen is het volgende:
1) Test je ram met Memtest86+.
2) Als er 2 modules inzitten, neem er één uit en probeer opnieuw. Gaat het niet, probeer het met die andere.
Groetjes.

yanish1005
7 April 2009, 13:03
maar ik kan volledig niet meer op mijn computer. hoe moet ik dat testen?

Hoeveel kost een nieuwe ram-module ongeveer?

dannyma
7 April 2009, 15:05
Heb je nog cd van windows ?

yanish1005
7 April 2009, 17:53
heb ik nooit gehad, vreemd genoeg. ik heb nochtans nieuw gekocht.

Fakke_Berto
7 April 2009, 19:21
Ik weet niet of het een laptop of een desktop is. Je zou toch bij het opstarten het Windows-logo moeten zien vooaleer hij dat blauw scherm toont.
Gooi hem open. Kijk hoeveel ram-modules er inzitten. Als er meer dan één inzit, haal er dan eentje uit. Herstart. Doet hij het niet, steek die andere er dan in. Dan zien we wel verder.
Geheugen kost niet zoveel meer. Het hangt ervan af welk geheugen erin zit.
Suc6.
edit: Wees voorzichtig met statische electriciteit.

yanish1005
8 April 2009, 18:30
het is een desktop en
ik zie bij het begin inderdaad het windows logo en dat laadbalkje. er zitten 2 rammodules in . ik heb gedaan zoals je gevraagd had maar niets werkte.

dannyma
8 April 2009, 19:17
Een schandaal is het om zo de mensen te laten knoeien met hun toch waardevolle investering . woon je in mijn buurt of kunnen mischien iets afspreken kan ik je wel komen helpen . laat me dan berichtje achter in mijn privebox .

worf
8 April 2009, 19:57
ik had dees weekend ook prijs, windows was niet meer op starten door virus. ik heb alles opnieuw kunnen installen, misschien heb je der ook van hé.
vraag mij niet welk virus het was want het laatste wat ik zag was een virus melding met daarna een reboot die niet meer werkte zelf veilige modus ging niet meer

g_man
8 April 2009, 20:11
Heb je recent software geïnstalleerd?
Kan je checken of je HDD draaien? Of maken deze abnormale geluiden?

yanish1005
8 April 2009, 22:34
@ dannyma ik woon in zuidwestvlaanderen dus dat is niet erg handig...
@ worf ik heb ESET NOD32 en die had die dag een virusje opgemerkt maar dat was verwijderd en ik had die meldingen al voor dat virus.
@G_man iedere keer als ik wil opstarten slaat de ventilator aan maar net voor het blauwe scherm maakt de pc zo'n klikgeluidje. en niets recent geinstalleerd.

Alvast bedankt voor de interesse!

Fakke_Berto
9 April 2009, 07:13
Een schandaal is het om zo de mensen te laten knoeien met hun toch waardevolle investering . woon je in mijn buurt of kunnen mischien iets afspreken kan ik je wel komen helpen . laat me dan berichtje achter in mijn privebox .
Een collega van het werk had een paar weken geleden exact hetzelfde probleem met zijn laptop. Na alles nagekeken te hebben bleek het een kapotte ram te zijn. Normaal dus dat ik die als eerste laat controleren.
Ik ben even gaan speuren op de site van Microsoft en vond dit: http://support.microsoft.com/kb/329293/nl
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

dannyma
9 April 2009, 20:17
heb ik nooit gehad, vreemd genoeg. ik heb nochtans nieuw gekocht. toch vragen of naar en recovery of anders no-deal ;).
Ps. mij maak het niet uit waar je zit er zijn toch treinen die in je buurt komen kan je toch komen afhalen of niet ? ( en kom niet per uur dat is voor pro ) aleee laat maar iets weten tot nog eens .

yanish1005
10 April 2009, 00:31
Een collega van het werk had een paar weken geleden exact hetzelfde probleem met zijn laptop. Na alles nagekeken te hebben bleek het een kapotte ram te zijn. Normaal dus dat ik die als eerste laat controleren.
Ik ben even gaan speuren op de site van Microsoft en vond dit: http://support.microsoft.com/kb/329293/nl
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

ik heb het artikel gelezen en ik raak zelfs niet in veilige modus en ik heb zelfs al een hele tijd service pack 2 staan.

Fakke_Berto
10 April 2009, 22:16
ik heb het artikel gelezen en ik raak zelfs niet in veilige modus en ik heb zelfs al een hele tijd service pack 2 staan.
Heb je het geheugen nu al getest? Bij die laptop van mijn collega kon ik ook niet in veilige modus.

yanish1005
12 April 2009, 01:01
ja ik heb het geheugen getest het blijft hetzelfde.

dannyma
12 April 2009, 10:57
Ik vrees dat je zal herinstalerren zal moeten worden en hopelijk back up gemaakt .

ultddave
12 April 2009, 20:48
Kan je niet een Ubuntu downloaden op een CD branden en dan daarvan opstarten en "gratis uitproberen", dan kan je toch aan je data dat onder windows staat, niet? :)

En kan je deze backuppen. Maar aangezien je problemen hebt gekregen vanwege virussen, weet ik niet of het echt verstandig is om die bestanden effectief te backuppen?

Mvg
- Dave -

yanish1005
12 April 2009, 23:58
Kan je niet een Ubuntu downloaden op een CD branden en dan daarvan opstarten en "gratis uitproberen", dan kan je toch aan je data dat onder windows staat, niet? :)

En kan je deze backuppen. Maar aangezien je problemen hebt gekregen vanwege virussen, weet ik niet of het echt verstandig is om die bestanden effectief te backuppen?

Mvg
- Dave -
als je die cd dan hebt; hoe moet je dan opstarten via ubuntu? (ben eigenlijk een leek met alles behalve windows)

Dopey
13 April 2009, 20:11
Cd-tje in de lade en opstarten, dan kiezen voor uitproberen zonder installeren :good:

Fakke_Berto
14 April 2009, 18:12
Iedere keer als ik wil opstarten slaat de ventilator aan maar net voor het blauwe scherm maakt de pc zo'n klikgeluidje. en niets recent geinstalleerd.
Dat klikgeluid hoor ik op mijn pc ook juist voor mijn tweede harde schijf afslaat. Zou het daar dan iets mee te maken kunnen hebben?