Volledige versie bekijken : Real Player onder Ubuntu



Gentil
7 April 2009, 12:48
Om de video's te kunnen zien van de site van AnTourTan heb je de Real Player nodig.
Tot dus geen probleem ,maar bij aanklikken van om het even welk video kan ik niets zien of beluisteren via deze speler maar kom dan in de plugin van MPlayer waar ik dan alles kan beluisteren maar geen video die zich afspeelt.Om dan toch via real iets te zien moet ik de koppeling opslaan ,naar de aangeduide map plaatsen,dan word deze gedownload.Nu naar locatie, persoonlijke map,naar de map waar de video is gedownload ,dan met rechts aanklikken en kiezen om te openen met real ,dan pas kan ik de video bekijken.Geen andere speler geeft de afbeeldingen terug. Al de codecs ,de plugins zijn in order.Buiten real player kan ik al de video's bekijken met al de spelers .Mijn vraag is nu ,is het nu mogelijk dat bij het aanklikken van een video deze zich direct afspeel met real player en niet via zo een omweg.
Als je zo 5 video's wil bekijken dan zijt je voor een heel tijdje bezig.

Snakey
7 April 2009, 16:21
Rechtermuisklik op één van de videobestanden en kies voor properties/eigenschappen, bij het tabblad Open with/openen met kan je de standaard applicatie selecteren voor dat bestandstype.

Gentil
7 April 2009, 19:51
Zelf bij aanklikken van eigenschappen geeft geen resultaat.
Krijg enkel de melding
Snelkoppeling openen ii nieuw venster of openen in nieuw venster of ook nog in nieuw tabblad enz.Al mijn pogingen geven geen resultaat.Er zou toch een instelling moeten zijn om dit rechtstreeks te kunnen openen.Zoals ik nu bezig ben duurt het een eeuwigheid om de video te zien.
Toch dank voor de hulp
G.
Ik kan wel eigenschappen oproepen en kiezen met welke speler ik het videofragment wil zie maar op dit ogenblik is de video al gedownload op de schijf.

Snakey
7 April 2009, 21:14
Voor firefox zelf kan je de Helix DNA Plugin of de Xine Plugin uitproberen.

Gentil
8 April 2009, 13:42
Snakey

Ook dit brengt geen oplossing
Ben einde raad,weet niet wat ik nog of kan instellen
Toch dank voor de aangeboden hulp

Gentil ;)

Isaak
17 April 2009, 17:41
Bij mij werkt het alleen met: Mplayer + <cite>mplayerplug-in</cite>

Gentil
22 June 2009, 05:55
Vervolg van gesloten topic van 17-4

Isaak
Beetje laat maar hoe kom je aan deze ,en waar die te vinden?
Ben nog altijd aan het zoeken om real player direct te openen bij aan klikken van een video .

Bij mij werkt het alleen met: Mplayer + <cite>mplayerplug-in</cite>

Passant
22 June 2009, 16:20
mplayerplug-in installeer je om gebruik te kunnen maken van mplayer om je video's af te spelen in Firefox. In de laatste ubuntu heet hij trouwens mozilla-mplayer.

Isaak
25 June 2009, 21:54
Zoals Passant zei.

Een andere mogelijkheid is de video's manueel te downloaden door ze te zoeken in de broncode van de website (Ctrl + u) en dan te openen in de gewenste media speler.