Volledige versie bekijken : 3 schermen 2 problemen.



Remix
8 April 2009, 22:13
Ik heb helaas 2 problemen met mijn 3 schermen:

1: Ik heb geen ruimte vrij op mijn videokaart voor mijn 3e scherm; ook is er geloof ik geen slot voor nieuwe videokaart vrij. Kan ik nog wat doen? (zonder dat het me (veel) geld kost)



2: De beeldschermen geven niet exact dezelfde kleuren weer. Het ene wit is veel helderder dan de andere, maar hebben dezelfde contrast ratio. Kan ik hier wat tegen doen? Ze zijn beide van samsung.


Alvast bedankt!

carl
8 April 2009, 22:22
1: de enige mogelijkheid die ik zie is een nieuwe grafische kaart kopen om erbij te stoppen, maar ik weet niet of het zelfs dan mogelijk is om 3 schermen te gebruiken onder windows.
2: dat kan aan andere zaken liggen zoals de kracht van de backlight, het type scherm, ... Als het geen 2 identieke schermen zijn zal er bijan altijd verschil op zitten. Je kan proberen met wat contrast/kleurinstellingen te spelen in het nvidia/ati control panel of op de monitor zelf, maar perfect gelijk zal je ze wss nooit krijgen.

arthurke
8 April 2009, 23:03
Hallo :-)

Er bestaat een tussenstukje dat werkt via usb, maar waar ik dat gevonden heb weet ik niet meer...

g_man
8 April 2009, 23:22
met dit (http://tweakers.net/nieuws/41417/matrox-komt-met-triplehead2go-triple-screen-op-laptop.html) kan dat. Het geeft windows de illusie dat er maar 1 scherm aanwezig is. Alles anders gaat niet.
En natuurlijk zijn alle schermen verschillend, zeker als ze al niet hetzelfde merk en type zijn. Ik heb op 't werk 2 19" Dell staan, exact hetzelfde type, exact hetzelfde ingesteld. Toch is het beeld verschillend.

dannyma
9 April 2009, 02:21
ja er is daar oplossing voor er zijn doosjes te koop waar je drie schermen aan kan koppelen en eentje natuurlijk naar je pc . zijn gemakkelijk te krijgen op beurzen en in media winkels .