Volledige versie bekijken : probleem met draadloos internet



Eleen
9 April 2009, 17:45
ik heb een probleem met mijn draadloze internetverbinding namelijk ik moet eerst verbinding maken met mijn draadloos netwerk en dan nog is verbinden met de oude modem met wachtwoord.
Dit lukt maar het probleem is dat je dan maar met 1 laptop tegelijk op internet kan.
kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen zodat ik enkel nog verbinding moet maken met het draadloos internet en niet meer met de modem?

Kokki
9 April 2009, 19:06
Hoe heb je die modem ingesteld? Welk type modem heb je? Is het een modem-router of heb je ook nog een draadloze modem staan?

Eleen
10 April 2009, 12:48
Hoe heb je die modem ingesteld? Welk type modem heb je? Is het een modem-router of heb je ook nog een draadloze modem staan?

Er staat enkel een modem-router van Philips en geen andere modems.

PeterN
10 April 2009, 12:57
In je modem moet je deze settings zetten daar je waarschijnlijk adsl hebt?
Geef het juiste type modem/router eens door? Dat vind je op een typeplaatje op de modem. En is het juist dat je adsl hebt, of heb je kabel?

Eleen
10 April 2009, 13:28
In je modem moet je deze settings zetten daar je waarschijnlijk adsl hebt?
Geef het juiste type modem/router eens door? Dat vind je op een typeplaatje op de modem. En is het juist dat je adsl hebt, of heb je kabel?

Er staat op :
ADSL Wireless Base Station
Model : CPWBS154/18
Annex A

PeterN
10 April 2009, 23:45
Weinig handleiding te vinden van deze. Enkel dit (http://docweb.khk.be/KHK/TW_Peace-driving/download/peace-driving/Philips%20Wireless%20ADSL%20CPWBS154.pdf) gevonden.

Ik heb je vraag nog eens nagelezen, maar begrijp niet gans wat je bedoelt;) Mss eens stap voor stap uitleggen wat je doet en waar het fout loopt of wat je anders wil.
Vermeld dan ook even welke os je hebt, xp of vista ;)

Deze modem router (CPWBS154/18) heeft constant verbinding met je internet. Op je laptop moet je scannen naar beschikbare netwerken. Daarna moet je evnetueel de beveiliging instellen die je gebruikt (wep/wpa) en connecteren. Je kan deze instellingen als standaard profief bewaren zodat je dat niet steeds moet invullen.
Ook andere pc's kunnen zo inloggen. Ze moeten ook dezelfde beveiliging instellen. Als je ook mac adress beveiliging hebt opstaan in de modem/router, dan zal je het macadress van die pc moeten opvragen en bij in het lijstje van de router steken.