Volledige versie bekijken : Batterij laptop + netvoeding probleem



g_man
9 April 2009, 17:46
Probleem doet zich voor met een Fujitsu Siemens Amilio Xi3650.
Batterij laadde niet meer, wanneer batterij leeg was alles gedaan.

Een laptop moet toch ook op netvoeding werken zonder batterij, of niet?

1) IS dit normaal?

2) Wat is het probleem?

3) Helpt een nieuwe batterij?

ultddave
9 April 2009, 18:12
Normaal is het niet, nee ;).

Ik ben geen expert in dit soort dingen. Maar ik denk dat er 2 mogelijke dingen kunnen zijn. Ofwel de accu die stuk is (onwaarschijnlijk - tenzij deze al 'oud' is), ofwel de oplader (hetgene je in het stopcontact steekt) en/of deze zijn kabel (tussen het stopcontact en de batterij van de laptop).

Als je toevallig een reserve oplader hebt liggen, kan je het met deze eens proberen. ;)

Als de oplader niet functioneert zoals het hoort, dan laadt de batterij niet op. En werkt netspanning niet. :)

Mvg
- Dave -

carl
9 April 2009, 19:31
Inderdaad, dat is mijn eerste idee. Een probleem met de adapter/aansluiting ervan. Je kan best eens proberen met een andere adapter. Tip: vele laptops hebben gewoon dezelfde aansluiting. Let wel even op het voltage (maar dat wist je zeker al :p) meestal 12 of 18V maar er zijn ook uitzonderingen.
Als dat het niet is misschien eens open maken om te zien of er nergens een kabeltje los zit. En anders binnen doen om eens het moederbord/de 'voeding' te laten nakijken.

Fakke_Berto
9 April 2009, 19:52
Het gebeurt soms dat door teveel getrek aan de plug in de laptop de aansluiting binnenin loskomt van het moederbord of kapotgaat. Kijk even of ze nog goed vastzit en of je geen reactie krijgt.

dannyma
9 April 2009, 20:34
1. niet normaal moet werken zonder batterij
2. slecht contact of verkeerde of te weinig amp op de omzetter van 220 naar 12 v kijk is na wat pc verbruikt en wat de omzetter geeft ?
3. kijk eerst de 1 en twee na dan daarna 3 ;).

g_man
9 April 2009, 21:27
Het is sowieso vreemd dat de laptop niet werkt zonder batterij...dus zoals jullie ook al vermoeden denk ik ook de voeding(kabel).

sykke
10 April 2009, 08:17
heb je al aan gedacht dat het schakelaartje kan zijn die niet werkt als je de netadapter inplugt?

normaal is dat een NC contact,het moment dat uw netadapter inplugt switch die naar NO,dan werkt ie op de adapter en laadt u batterij op,eenmaal uitgeplugt werkt die op de batterij