Volledige versie bekijken : Windows Defender



Aries51
10 April 2009, 11:52
Dus...

ik starte gisteren een volledige systeemscan van Windows Defender,
en doe gwn mijn werk voor de rest, op het einde van de dag was ik al helemaal vergeten dat ik aan het scannen was dus ik sluit mijn pc af,
nu begin ik net opnieuw en Windows Defender staat er nog als ik opstart en is blijkbaar blijven scannen ook al stond mijn pc af (jah ik ben zeker dat hij afstond want het is een laptop en de stroomkabel had ik uitgetrokken dus zou hij normaal op batterij zijn verdergegaan en die staat nog netjes op 100%) dus hij zit nu aan een dikke 20u dat hij al bezig is met scannen en hij heeft ongeveer ook het dubbel aantal bestanden gescand dan gisteren, dus nu is mijn vraag... hoe kan dat, als de scan draait moet je systeem toch op bepaalde hoogte draaien en ik zou denken dat je systeem daar energie voor nodig heeft... leg me dat nu eens uit! :)

Dopey
10 April 2009, 14:07
In principe worden alle applicaties en processen afgesloten indien je je pc uitzet (niet slaapstand hé), dus het zou me verbazen indien je laptop is blijven scannen. Dat Defender mee opstart kan je nazien via de commandprompt en typ daar msconfig, kijk bij het tabblad opstarten en zie of er voor defender een vinkje staat. Waarschijnlijk zal dit zo zijn, en is defender idd opnieuw beginnen scannen bij de opstart. Als je het vinkje daar weghaalt zal hij dat niet meer doen.

Aries51
10 April 2009, 23:09
Hey,

ik kan geen archiefje vinden over de scan maar toen ik hem terug opzette, stond de timer al op 20 u en dat klopt wel met het uur waarop ik hem had opgestart de vorige dag... nou ik snap het niet, maar toch bedankt voor je respons, i blame vista :D