Volledige versie bekijken : Kapot ! [LAPTOP]



Fck_
10 April 2009, 11:57
Hallo iedereen !

Dit is er gebeurd: Mijn broer kocht zich een laptop. Hij lag in zijn bed, wat op msn te chatten, tot hij in slaap viel. Gevolg: Boem, laptop op de grond.

Wat scheelt er nu mee: Als je de laptop opzet, dan start hij normaal op, totdat zo dat groene laadbalkje met die blokjes van Windows Vista komt. Het aanmeldingsscherm dat daarna normaal komt, komt niet meer. In plaats daarvan start hij gewoon opnieuw op.

Binnen gedaan bij de computer winkel, ze dachten dat het de hardeschijf was.. Hebben ze er een nieuwe ingestoken, mr nog steeds hebben we hetzelfde probleem. HEEL SOMS start hij wel verder op..

Ik heb geprobeerd de CD van Windows Vista erin te steken, en Vista opnieuw te installeren, alleen als ik dit doe, dan komt er in de plaats van dat scherm dat je krijgt als je opstart met de CD (Zo waar je herstellen enzo kan kiezen..) een zwart scherm! Dit lukt dus ook al niet ..

nu vraag ik mij af: Denkt iemand dat dit nog te maken is? en wat scheelt ermee? Zal dit het moederbord zijn? of de graka fzo?

Thx!!

EDIT: Veilige modus opstarten enzo lukt ook niet .. het is wel een Hardware fout normaal.. Als ik hem in veilige modus wil opstarten, springt er zo'n blauw scherm op net voor hij herstart. Dat blauw scherm komt er wel maar een fractie van een seconde dus ik zie niet wat erop staat :(.

PeterN
10 April 2009, 12:16
Eerste reactie van mij was ook HD stuk. Ben je zeker dat ze hem hebben vervangen in de winkel?
Met vallen kan altijd iets loskomen, maar dan valt de laptop niet zo direct altijd op het zelfde moment uit. Wat je eens kan doen is eens in de bios gaan en kijken als daar de hd's worden herkent, het geheugen ok is etc. Je kan meestal in de bios ook een setting opzetten dat de bios eerst wat meer checked (zoals geheugen tellen etc) waardoor hij wel langzamer opstart maar je een beter beeld mss kan krijgen wat er loos is.

Laptops en bedden gaan niet samen, maar dat wist je waarschijnlijk wel ;) Ook voor voldoende verluchting is het plaatsen van een laptop op dekens en lakens uit den boze ;)

Fck_
10 April 2009, 12:20
Ik heb ook eens even de CD van XP erin gestoken PeterN, voor te zien als die het doet. Als ik Windows dan wil installeren komt er:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Dus dat is de HD? Ze hebben hem vervangen in de winkel ja.. De oude HD heb ik hier langs me liggen..

Ik zal eens in de bios gaan kijken wat ik daar kan doen..


EDIT: Ben in de Bios geweest, hier valt niet veel aan te veranderen fzo.... De HD word wel herkend!

Fck_
10 April 2009, 12:38
Ok . Ik heb op één of andere manier een optie kunnen uitschaken dat de pc herstart na een systeem fout. Met als gevolg dat ik dat blauw scherm nu wel goed kan zien.

Zie bijlage voor de foto.

Ow, spiegebeeld :p. Eens proberen te spiegelen!

carl
10 April 2009, 12:39
Als het een SATA harde schijf is kan het zijn dat de setup voor windows xp extra drivers nodig heeft. Meestal het geval bij een installatieschijf van xp die dateert van voor service pack 2.
Mijn eerste gok was ook een kapotte harde schijf, maar volgens mij ligt dit eerder aan het moederbord/grafische chip.
PS: de afbeelding is nogal klein en gespiegeld :)
Ik heb hem in photoshop gespiegeld. de error is:
UNSUITABLE_BOOT_VOLUME
error code FD denk ik maar kan het niet zo goed zien

Fck_
10 April 2009, 12:41
Hopelijk is deze wat duidelijker!

http://img6.imageshack.us/my.php?image=img00001d.jpg

EDIT: De Cd van XP die ik gebruik is idd een oude .. Mr ik heb hier nog ergens een nieuwe liggen met SP3 ! Die ga ik eens even zoeken.

Fck_
10 April 2009, 15:00
Ik wil hem eens opendraaien om te zien als er niet los zit ofzo , dus ik heb al de schroefjes eruit gehaald. Mr ik krijg hem niet los =P .. Weet iemand hoe xD ?

carl
10 April 2009, 15:05
De error is dus UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. Dat betekent dat hij de gegevens op de harde schijf/cd/dvd niet kan lezen (corrupt/verkeerd filesystem). Het openvijzen hangt van laptop tot laptop af. Welk model en merk is het ?

Fck_
10 April 2009, 15:06
Het heeft dus met de HD te maken?

Het is een Toshiba L300-171


EDIT: ik heb hem al open gekregen.. heb al de kabeltjes zowat gecontroleerd, en zie niet direct iets los zitten..

Zal het moederbord mss gewoon kapot zijN?


EDIT!! : volgens mij is de Graka kapot. Ik had hem even open gedraaid, en één zo heel klein chipke op de graka was los, dat lag daar gewoon bij..
Zou het daar aan liggen?

Nu heb ik dus een laptop, waar alles nog van werkt (Denk ik..). Ik ga er geen nieuwe graka in steken..
Heeft iemand dan mss een idee wat ik met de rest kan doen :P ? Het scherm fzo? Aansluiten op iets anders :p ?

carl
10 April 2009, 17:16
Indien je ook een bluescreen of zo krijgt bij het opstarten van een installatiedvd is er wel meer aan het handje dan de harde schijf me dunkt. Mijn eerste gok is dan dat het ofwel de grafische chip of het moederbord is. Je bent best dat je hem eens binnen brengt voor reparatie (misschien is hij nog onder garantie ? Dan zeker niet het verhaal doen van op grond vallen ...)

Fck_
10 April 2009, 17:21
Indien je ook een bluescreen of zo krijgt bij het opstarten van een installatiedvd is er wel meer aan het handje dan de harde schijf me dunkt. Mijn eerste gok is dan dat het ofwel de grafische chip of het moederbord is. Je bent best dat je hem eens binnen brengt voor reparatie (misschien is hij nog onder garantie ? Dan zeker niet het verhaal doen van op grond vallen ...)

Jha ik denk dus de grafische kaart .. Ik heb geen garantie fzo, omdat ik hem gewoon kreeg van mijn broer. Ik mag ernu mee doen wat ik wil. Hij heeft trouwens al een nieuwe ..

als laptop ga ik hem nu niet meer gebruiken dus. Mr de onderdelen, kan ik daar nog iets mee doen? Kan ik van het scherm geen lamp maken fzo xD ?

sandstorm
22 April 2009, 20:25
probeer eens om van de cd/dvd op te starten, naar repair console gaan
daar chkdsk /r typen

Fakke_Berto
24 April 2009, 18:33
Duw er eens een Knoppix in.