Volledige versie bekijken : Worddocument opslaan



De Hulk
12 April 2009, 13:04
Ik heb MS Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten geïnstalleerd. Nu heeft het programma automatische gekozen om de oude Word 97 documenten om te zetten naar Word 97-2003 (opslaan).
1. Is dit een juiste keuze?
Nu heb ik nog een aantal WordPerfect 5.1 documenten. Als ik deze opvraag in Word 2007 en ga opslaan in Word 97-2003 wijzigen toch sommige onderlinge woordafstanden. Dit is vrij lastig als alles op één lijn moet staan. Het gaat wel goed als je kiest voor uitsluitend Word document. Het document is dan geschikt voor alle 'Office 2007 functies'.
2. Wie kan hier wat uitleg geven?

Baloeke
12 April 2009, 14:43
Op je eerste vraag of dit de juiste keuze is ligt ergens bij jou. Standaard gezien krijgen de word documenten die in office 2007 worden opgeslagen de extensie .DOCX
Dit document kan enkel geopend worden met office 2007 en openoffice 3.0.1
Zoals je meld dat die documenten worden opgeslagen onder de versie 97-2003, zou in principe geen probleem mogen hebben om door een andere gebruiker dit document te openen.

Op je 2de vraag, denk ik dat het iets te maken heeft met de instellingen, die niet 100% comptabele zijn met de versie van office. Ik vrees dat daar weinig aan te doen is, of er moest iemand hier op het forum zijn die daar iets meer van afweet.

De Hulk
13 April 2009, 20:34
Baloeke, bedankt voor jouw uitleg. :good:

compuchrisje
13 April 2009, 21:44
Word Perfect 5.1 werkte nog onder DOS. Office 2007 is ontworpen voor Vista, waar DOS niks meer in de pap te brokken heeft. Je hebt al geluk, denk ik, dat je die doc's nog kan openen. Ik weet niet in hoeverre je die oudere Word versies nog gebruikt, maar als je in de toekomst verder met 2007 verder wilt gaan, zet je ze beter om. (en maak je een kruisje wat betreft de lay-out)
Heb je nog een apart systeem waar Dos-versies draaien, dan heb je vast ook nog diskettes en een diskettestation, hou die voor de zekerheid nog maar bij en liefst onbewerkt in de nieuwere office.