Volledige versie bekijken : Midi converten voor op youtube?



ultddave
12 April 2009, 19:19
Hey,

Ik heb hier een 400tal midi files liggen. Ik zou deze graag op youtube krijgen als "music video" met een 1 foto die als 'video' telt.

Maar... Windows Movie Maker ondersteunt geen Midi. Ik gebruik WMM om de foto bij het geluid te voegen btw. :)

Het omzetten van Midi naar MP3 of WAV zorgt ervoor dat het liedje compleet anders klinkt. Toonhoogtes zijn anders en dergelijke... :(

1) Hoe los ik dit op?
2) Stel dat ik de midi afspeel en opneem via de microfoon of iets dergelijks als .wav file. Gaat bij de conversie bij WMM naar .wmv of .avi de muziekkwaliteit toch nog veranderen?

Mvg
- Dave -

Mosquitos
12 April 2009, 21:33
Hey,

Ik heb hier een 400tal midi files liggen. Ik zou deze graag op youtube krijgen als "music video" met een 1 foto die als 'video' telt.

Maar... Windows Movie Maker ondersteunt geen Midi. Ik gebruik WMM om de foto bij het geluid te voegen btw. :)

Het omzetten van Midi naar MP3 of WAV zorgt ervoor dat het liedje compleet anders klinkt. Toonhoogtes zijn anders en dergelijke... :(

1) Hoe los ik dit op?
2) Stel dat ik de midi afspeel en opneem via de microfoon of iets dergelijks als .wav file. Gaat bij de conversie bij WMM naar .wmv of .avi de muziekkwaliteit toch nog veranderen?

Mvg
- Dave -
Audacity misschien?
http://audacity.sourceforge.net/

compuchrisje
12 April 2009, 22:12
Ik ben niet zeker of Audicity hiervoor de nodige plug-ins heeft, Mosquitos.

Baloeke
12 April 2009, 23:22
Heb aan het zien geweest in Videospin, maar deze ondersteund ook geen Midi files.

ultddave
12 April 2009, 23:25
http://media-convert.com/omzetten/ gebruik ik voor omzettingen, gaat goed, maar toch merk je een verschil tussen de originele MIDI en de MP3 file. :(

Mvg
- Dave -

Bedankt voor de reacties tot nu toe :).

italianboy
15 April 2009, 16:39
Gewoon op google zoeken Midi to Mp3 of wav converter
IB ;)

ultddave
15 April 2009, 21:19
Ye dat weet ik :D. Maar geen enkele behoudt de kwaliteit van de midi file. De toonhoogtes en sterkte van hoge/lage tonen is soms zwakker / sterker dan in de midi file :(. De enigste 'oplossing' is volgens mij, het opnemen via de microfoon. Maar dan vraag ik me af of .avi en .wmv files .midi audio ondersteunen in hun videoformaat?

Mvg
- Dave -