Volledige versie bekijken : Probleem met usb-stick



pcleek
13 April 2009, 12:20
Helloooww,

Ik heb een Sandisk Cruzer Fleur U3 4 GB en als ik die in mn pc steek, gaat het lichtje aan, maar krijg ik geen melding dat die is aangesloten.. Na een tijdje gaat het lichtje uit & als ik m'n usb-stick verwijder, is die heel warm :damn:
Is ie gecrasht?? Kan die nog gemaakt worden?

Thx

PeterN
13 April 2009, 13:08
Waarschijnlijk stuk dan. Die dingen kosten meer geld om te repareren dan voor een nieuwe. Ze worden bij mijn weten dus niet gerepareerd.

pcleek
13 April 2009, 13:30
echt stom! :(
dank u wel voor de info!!

PeterN
13 April 2009, 14:00
Ik weet niet welk besturingssyteem je hebt, maar vanaf xp wordt hij automatisch gevonden. Bij oudere systemen moet je eerst een driver installeren.
Dat een stick warm wordt is abnormaal, toch moet je oppassen. Soms is de usb connector van een laptop vlak bij de uitlaat van de koeling. Hierdoor kan de stick wel warm worden zonder dat er iets mis is.
Enigste wat je kan doen om uit te sluiten dat hij echt kapot is, is hem insteken. Klik rechts op het ikoontje 'mijn computer' en kies beheren. In het lijstje kies je opslag en dan schijfbeheer. aan de rechterkant moet je 'verwisselbare schijf' staan als hij nog werkt.

(ik veronderstel dat je niks verandert hebt aan je pc en dat je usb poorten nog werken)

carl
13 April 2009, 18:31
Je gebruikt toevallig geen software om een besturingssysteem virtueel op te starten binnen windows (zoals VMware, parallels, virtualbox ) ? Die kunnen soms automatisch de usb stick met het 'gast-besturingssysteem' verbinden waardoor windows de stick niet meer 'ziet'. (Als dit chinees voor je is dan zal dit zeker niet het geval zijn ;))
Een andere mogelijkheid is dat hij misschien geformatteerd is in een manier waarop windows hem niet herkent. De hierboven vermeldde methode kan je daar vlug uitsluitsel over geven.
Zeker ook eens proberen in een andere pc te steken ? Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt.

pcleek
13 April 2009, 22:38
@ PeterN : ik heb XP en heb die usb-stick al vaak op deze pc gebruikt.. van de ene dag op de ander gaat die niet meer... Mijn usb-poorten werken nog, want ik heb dat getest met een andere stick. Uw tip heb ik uitgeprobeerd, maar helaas staat de stick niet in het lijstje bij 'deze computer'.

@ carl: Heb het ook al geprobeerd op een andere pc, maar ook geen resultaat (hoewel de usb-poorten ook bij die pc werken)

ALLEBEI HEEL FEL BEDANKT!!