Volledige versie bekijken : Groeperen in Office 07



NickB
13 April 2009, 15:01
Nog steeds niet gewend aan die nieuwe office...
Ik teken nogal vaak figuren in word, of het einde selecteer ik die dan allemaal en vroeger deed ik dan rechtermuis-groeperen, en had ik 1 grote figuur. Dat vind ik nu dus niet meer.

Wat ik ook vervelend vind is, telkens als ik 1 figuur heb ingevoegd, moet ik weer helemaal boven in die balk liggen navigeren, kan die niet gewoon blijven openstaan op wat ik heb geklikt.

Grtz

compuchrisje
13 April 2009, 18:51
'k Geef je een mooie link (http://office.microsoft.com/nl-be/training/HA102295841043.aspx), even naar beneden vind je de titel Interactieve handleidingen. De eerste reeks geeft je rechtstreeks toegang tot flashfilmpjes, in de tweede reeks kan je ze downloaden en installeren om rustig opnieuw te bekijken.

compuchrisje
3 May 2009, 22:41
Om je probleem met het wegfloepend lint wat te milderen, kan je bovenaan in dat lint met rechtermuisklik de optie 'het lint minimaliseren' afvinken. Waar je echt aan moet wennen is, dat je bij elke tekst of afbeelding bovenaan een ander menu opengeklapt krijgt. Teruggaan naar onze bekende 2003 lay-out lijkt onmogelijk te zijn.
Meerdere vormen, lijnen etc groeperen kan nog wel, heb ik net uitgevist. Met ctrl ingedrukt gehouden, selecteer je alles wat je wil gegroepeerd zien. Kijk dan bovenaan of je het tabje Hulpmiddelen voor tekenen hebt openstaan, daar helemaal rechts zie je onder elkaar: Uitlijnen, Groeperen(!) en Draaien staan.
Met afbeeldingen lijkt het dan weer niet te lukken, maar ook dat heb ik een beetje uitgepeuterd.
Met Smart Art kan je bv gecombineerde vormen ophalen. Als je daarin de achtergrondopmaak gebruikt om afbeeldingen in te plaatsen, zijn ze nog mooi uitgelijnd ook. Maar helemaal handig kan ik het nu ook niet noemen, die beruchte Office 2007.