Volledige versie bekijken : Klein probleem met IE8



Baloeke
13 April 2009, 15:41
Sinds een paar dagen heb ik hier IE8 op de laptop geïnstalleerd.

Nadat ik de laptop herstart, moet ik telkens, als ik hier op Minatica wil komen, mijn naam en paswoord opgeven. Ook met google zijn de voorkeursinstellingen steeds verdwenen. Met IE7 heb ik nooit dat probleem gehad.

Heb mij al suf gezocht maar niets gevonden. Wie van jullie heeft hier de oplossing voor.

peenif
13 April 2009, 16:54
Heb wel IE8 niet maar kan me voorstellen dat het met de cookies te maken heeft, hoe staan die ingesteld? (worden die niet automatisch verwijderd bij het sluiten van de browser bv.)

jxjxw
13 April 2009, 17:04
gewoon even naar internet opties gaan
tapblad inhoud
dan automatisch aanvullen
daar kun je dat instellen
groetjes jxjxw

Baloeke
13 April 2009, 23:26
@ peenif ik weet dat het iets met die cookies te maken heeft, maar vind deze niet
@ jxjxw alles staat daar aangevinkt behalve feeds en formulieren.

Als ik zo internet sluit en terug opstart geen enkel probleem. Het is van zodra de laptop herstart word dat al de instellingen weg zijn.

Baloeke
14 April 2009, 00:43
Zelfs met het vinkje voor feeds en formulieren te plaatsen lukt het nog steeds niet.

PeterN
14 April 2009, 00:43
Het komt omdat de cookie wordt gewist. Waarschijnlijk heb je een privacy scanner die bij opstart scanned en alle cookies wist?

dannyma
14 April 2009, 16:05
Ik denk IE8 is er maar de rest nog niet ;) .

Baloeke
14 April 2009, 21:08
Het komt omdat de cookie wordt gewist. Waarschijnlijk heb je een privacy scanner die bij opstart scanned en alle cookies wist?
Hier op de laptop staat enkel ccleaner. Het vinkje voor computer schoonmaken tijdens het opstarten is uit gevinkt.
Bij internet opties, tabblad algemeen, is er geen vinkje voor browsergeschiedenis verwijderen bij het afsluiten.

Edit: Ook bij te bewaren cookies, bij CCleaner, (in instellingen, te behouden cookies) staat alles hetzelfde als met IE7

ghost
15 April 2009, 08:16
En als je nu eens de cookies verwijderd , via internetopties , dus voor express.Pc afsluiten terug opstarten.
En log u dan in(op minatica), vakje aanduiden voor te onthouden. Dan de pc opnieuw afsluiten en terug opstarten . Zou het dan verholpen zijn?

mikasjors
15 April 2009, 12:41
IE8 eraf gooien en verder surfen met IE7 en dan wachten tot microsoft deze browser middels updates fatsoenlijk laat werken. Ik ben best een tevreden gebruiker van de IE browsers van Microsoft maar qua vastlopers en niet openen van links die een ander venster of tabblad moeten openen is IE8 de slechtste versie van IE die ik tegengekomen ben.

carl
15 April 2009, 13:19
Misschien heb je wel last van een virus baloeke :p
Een andere browser gebruiken zou het probleem misschien kunnen omzeilen, maar daarmee is het dus niet verholpen (en miss gebruik je liever IE).
Mijn eerste gok zou eveneens ook zijn iets met de cookies. Kan je nergens in de instellingen van IE iets vinden over wachtwoord onthouden ?

Baloeke
16 April 2009, 22:31
Thx voor de reacties. Met jullie tips ben ik beginnen zoeken en heb denkelijk wat gevonden.

Het probleem zit denkelijk in CCleaner, en in de browser van IE8
Heb hier, gisteren, wat dingen aangepast en tot nu toe blijven deze werken.

Moest het zijn dat het blijft zal ik begin volgende week deze oplossing posten.


@ Carl laat het uit dat er weer een beestje in de PC zit. Deze is nog maar pas terug in orde (http://www.minatica.be/showthread.php?t=61032) gezet. IE8 was toen al op de pc aanwezig, en had al last van dat probleem.