Volledige versie bekijken : Pc start opnieuw op na Slaapstand



italianboy
13 April 2009, 18:30
Hey Iedereen ;)

Als ik men pc in slaapstand doe dan gaat ie binnen een 15min. weer aan :s

Hoe komt dit ? En wat kan ik eraan doen ?
( Kheb een Xp met Windows Home Edition Sp 3 )
Alvast bedankt

IB ;)

carl
13 April 2009, 18:36
In sommige gevallen kan het bewegen van een muis of het indrukken van een toets de oorzaak zijn. Ook bij het verwijderen van apparaten (USB, bluetooth, ...) kan het zijn dat hij terug ontwaakt.
Probeer anders het volgende eens:
herstart de pc
druk op del / F1 / F2 / F3 voor de bios (afhankelijk van welke pc u hebt is dat een van die toetsen)
zoek naar de optie (wake on LAN) en zet deze uit (op disabled).

Indien het probleem zich dan nog voordoet probeer dan eens om hem in slaapstand te zetten met een minimum aan apparaten aangesloten; geen toetsenbord/sticks/harde schijven. Enkel een muis (bij voorkeur met een balletje) en het scherm (en liefst ook de stroomkabel ;)) Zo kan je zien of het aan iets van apparaten ligt of dat het probleem effectief in de software zit.

italianboy
13 April 2009, 18:40
In sommige gevallen kan het bewegen van een muis of het indrukken van een toets de oorzaak zijn. Ook bij het verwijderen van apparaten (USB, bluetooth, ...) kan het zijn dat hij terug ontwaakt.
Probeer anders het volgende eens:
herstart de pc
druk op del / F1 / F2 / F3 voor de bios (afhankelijk van welke pc u hebt is dat een van die toetsen)
zoek naar de optie (wake on LAN) en zet deze uit (op disabled).

Indien het probleem zich dan nog voordoet probeer dan eens om hem in slaapstand te zetten met een minimum aan apparaten aangesloten; geen toetsenbord/sticks/harde schijven. Enkel een muis (bij voorkeur met een balletje) en het scherm (en liefst ook de stroomkabel ;)) Zo kan je zien of het aan iets van apparaten ligt of dat het probleem effectief in de software zit.

Nee tis zonder dak hem aanraak ,, en ookal zou ek da doen dan gaat ie nog ni aan oor ;) alleen alsj op de opstart knop duwt .

en kzal da van Del F/1-2-3 eens proberen bedankt ;)

( Weetj ni juist welke ik moet intypen ? F1 , 2 of 3 ? kheb een Xp )

IB

Dopey
13 April 2009, 20:16
Zoals Carl al zei, dit hangt af van het merk van pc (Dell, HP,.....), niet van het besturingssysteem dat er op staat. Hier bij mij (Compaq), was het F10 (dacht ik lol)

italianboy
14 April 2009, 16:27
In sommige gevallen kan het bewegen van een muis of het indrukken van een toets de oorzaak zijn. Ook bij het verwijderen van apparaten (USB, bluetooth, ...) kan het zijn dat hij terug ontwaakt.
Probeer anders het volgende eens:
herstart de pc
druk op del / F1 / F2 / F3 voor de bios (afhankelijk van welke pc u hebt is dat een van die toetsen)
zoek naar de optie (wake on LAN) en zet deze uit (op disabled).

Indien het probleem zich dan nog voordoet probeer dan eens om hem in slaapstand te zetten met een minimum aan apparaten aangesloten; geen toetsenbord/sticks/harde schijven. Enkel een muis (bij voorkeur met een balletje) en het scherm (en liefst ook de stroomkabel ;)) Zo kan je zien of het aan iets van apparaten ligt of dat het probleem effectief in de software zit.

Ik vond : On board Lan ( die stond op Enabled ) en On Board lan Boot rom (die stond op disabled )

bij welke moet ik wat doen ?

carl
14 April 2009, 16:46
Geen van de twee. On-board lan zou je je lan adapter uitschakelen en het boot ROM staat al uit :) Daar kan het dus niet aan liggen.
Miss dat iemand hier weet waar je dat ergens terugvindt in de windows log files waarom hij ontwaakt. (ik weet het niet juist, excuses daarvoor :))

italianboy
15 April 2009, 16:34
Iemand ? :s

IB ;)

Hanrez
15 April 2009, 20:18
geheugen voldoende over voor in slaapstand tegaan???

Hanrez
15 April 2009, 20:28
http://www.windowscorner.com/winxp/prestatieverbetering/slaapstand.php
haar hier even zien voor instelling.:good:

PeterN
15 April 2009, 20:31
Als ik men pc in slaapstand doe dan gaat ie binnen een 15min. weer aan :s


Als het 15min is zou ik eerst eens gan zoeken in powersaving mode wat op 15 min staat. Bij vista staan die instellingen bij configuratiescherm / energiebeheer, bij xp dacht ik ook.
Normaal is het niet, maar dan heb je mss een aanknopingspunt.

italianboy
16 April 2009, 20:05
Als het 15min is zou ik eerst eens gan zoeken in powersaving mode wat op 15 min staat. Bij vista staan die instellingen bij configuratiescherm / energiebeheer, bij xp dacht ik ook.
Normaal is het niet, maar dan heb je mss een aanknopingspunt.

Alles staat op Nooit ,, dus ... :s
Toch bedankt

IB ;)

italianboy
16 April 2009, 20:06
geheugen voldoende over voor in slaapstand tegaan???

Ja ZEKER :P

En die site heeft me ni geholpen :s helaas
toch bedankt

IB ;)

italianboy
26 April 2009, 18:43
nu ist nog erger : Als ik em op slaapstand doe dan gaat ie in slaapstand en 1 seconde later gaat ie weer aan :s

HELP :s

IB