Volledige versie bekijken : JDBC driver (mac)



carl
14 April 2009, 16:32
Hey iedereen,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een java applicatie (project) waar we zijn aan begonnen in together. Ik ben nu voor mac overgeschakeld op eclipse (wat ik eigenlijk fijner vind omdat het vlotter werkt). Ik heb de applicatie gedownload van de SVn server en geprobeerd, alles werkt uiteraard.
Op 1 ding na echter, de database driver (zie afbeelding) ontbreekt. Ik vermoed dat die standaard met acces werd geinstalleerd op windows (of met een JRE/JDK).
Vraag nu is hoe kan ik die driver op men mac krijgen ? Kheb al geprobeerd om MySQL te installeren zonder al te veel succes.
http://img299.imageshack.us/img299/3278/picture1cxb.th.png (http://img299.imageshack.us/my.php?image=picture1cxb.png)

Ik kan uiteraard gewoon together in VMware blijven gebruiken, maar het zou fijn zijn als ik het onder eclipse zou kunnen doen. (als iemand weet hoe het op linux zou klaar te spelen vallen zou dat ook wel helpen :))

Snakey
17 April 2009, 16:06
De JDBC-ODBC brug zit normaalgezien standaard in J2SE (vanaf 1.1), het kan zijn dat je de JDK nog niet hebt, standaard wordt bij OSX Java geleverd zonder de JDK.

carl
23 April 2009, 07:17
Ik heb hier een java update geinstalleerd (een JDK is niet beschikbaar vanaf de suns website ?) en er stond overduidelijk op installing JavaSE 6, dus dat zou normaal toch in orde moeten zijn ?
Het is vrij bizar en kga nog wat rondzoeken. Ik geloof niet dat die driver nergens te vinden zal zijn. Zou het miss lukken om de .class of .java bestanden daarvan mee op te nemen in het project (in andere package en dan gewoon zo importeren ofzo)?
Edit: Het stond er gewoonweg al op :) Er is zoiets asl ODBC administrator (applications>utilities>ODBC administrator). Vraag nu is hoe ik deze kan configureren, ik vind nergens een gratis MS access driver ? Het stoort me ook dat hij zezgt dat hij die jdbc niet vindt :damn:

Snakey
23 April 2009, 19:39
ODBC zit inderdaad standaard in OSX. Maar het is brug-"driver" JDBC-ODBC die niet standaard aanwezig is in Java voor OSX. Normaalgezien heb je die in de JDK wel, maar officieel wordt er denk ik geen JDK gemaakt voor OSX.
Er bestaan denk ik wel enkele 3rd party JDBC-ODBC bruggen die je misschien kan gebruiken, maar misschien zou het wel beter zijn om bv. MySQL te gebruiken, daar zijn er veel zo'n MySQL-connectors te vinden voor Java.

carl
23 April 2009, 21:16
Ik weet dat dat inderdaad beter zou zijn, maar de opdracht is nu eenmaal dat we acces MOETEN gebruiken ... Kvind het zelf ook jammer dat ze ons niet met iets anders laten experimenteren maar ja ...