Volledige versie bekijken : virus gevonden in battlefield heroes beta game!!!!!!!



patje0016
15 April 2009, 18:39
na het scannen met a-squared free 4.0 heeft hij het volgende gevonden!!!!!! ik kan geen engels,kan iemand dit vertalen voor mij A.U.B. groeten patje
a-squared Malware-Info

Name: Virus.DOS.Made!IK

Description:
A Virus is a self spreading computerprogram, that infects other programs for reproduction. Viruses are usually not able to run on their own, they always need a host program where they can attach with to be started.
On a virus infection, the virus attaches its own program code to other executable files (.EXE). If a host program is executed, the virus is loaded too and can start with its spreading- or destruction-routines.

patje0016
15 April 2009, 19:02
a-squared Gratis - Versie 4.0
Laatste Update: 15/04/2009 18:08:46

Scan instellingen:

Objecten: Geheugen, Sporen, Cookies, C:\, D:\
Scan archieven: Aan
Heuristieken: Uit
ADS Scan: Aan

Scan starten: 15/04/2009 18:08:59

C:\Program Files\EA Games\Battlefield Heroes(46)\mods\bfheroes\Objects\Items_client.zip/bri_m_hat007.skinnedmesh Ontdekt: Virus.DOS.Made!IK

Gescand

Bestanden: 94043
Sporen: 498996
Cookies: 2
Processen: 50

Gevonden

Bestanden: 1
Sporen: 0
Cookies: 0
Processen: 0
Registersleutels: 0

Scan einde: 15/04/2009 18:55:28
Scan tijd: 0:46:29

ultddave
16 April 2009, 13:36
A Virus is a self spreading computerprogram, that infects other programs for reproduction. Viruses are usually not able to run on their own, they always need a host program where they can attach with to be started.
On a virus infection, the virus attaches its own program code to other executable files (.EXE). If a host program is executed, the virus is loaded too and can start with its spreading- or destruction-routines.

Een virus is een computerprogramma dat zichzelf verspreid en reproduceert door andere programma's te infecteren . Virussen kunnen niet vanzelf opstarten en zijn daarom verscholen in een host program. Als dit host program opstart, dan start je het virus ook op. (Het host program hier is Battlefield Heroes waarschijnlijk -> heb je het niet van de officiele site gedownload?)
Het opstarten van het virus schakelt deze, zijn 'reproductie en vernietigings-routines' in.

Dus om het kort te zeggen. Het virus verschuilt zich in een programma, als het programma opstart, wordt het virus ook opgestart. En zodra het virus opstart begint het zich te verspreiden over de hele PC en begint data te verwijderen.

PS; Hoe je het kan oplossen, weet ik niet. Dat laat ik over aan de spyware slayers, maar ik denk dat een virusscan wel zal helpen. Als het al niet te laat is. :(

Mvg
- Dave -

compuchrisje
16 April 2009, 16:01
Als het andere uitvoerbestanden aanpakt, zit je waarschijnlijk met een virut-beest. Zorg er eerst voor dat je documenten, afbeeldingen, alles wat geen programma heet (met exe als extensie) dat je wilt behouden, op een andere plek is veilig gesteld. Kan CD, DVD, Externe dis, USDB-stick zijn. Vooraleer die nadien te openen, gelieve ze eerst grondig te scannen!!!
Trek nu als de wiedeweerga naar het hijackthisforum.

Rosty
16 April 2009, 17:10
Als het andere uitvoerbestanden aanpakt, zit je waarschijnlijk met een virut-beest. Zorg er eerst voor dat je documenten, afbeeldingen, alles wat geen programma heet (met exe als extensie) dat je wilt behouden, op een andere plek is veilig gesteld. Kan CD, DVD, Externe dis, USDB-stick zijn. Vooraleer die nadien te openen, gelieve ze eerst grondig te scannen!!!
Trek nu als de wiedeweerga naar het hijackthisforum.

Ik heb daar al een logje van patje0016 in behandeling!!

patje0016
16 April 2009, 20:15
dan kan ik beter een hijackthis logje plaatsen,als ik het goed begrijp???? in iedergeval iedereen bedankt om te reageren op deze topic. zal het dan ook zo snel mogelijk plaatsen het logje maar ben momenteel niet thuis.vriendelijke groeten patje0016

patje0016
16 April 2009, 21:46
dit probleem word voort behandelt in deze topic:http://www.minatica.be/showthread.php?t=61102 en mag deze afgesloten worden groeten patje