Volledige versie bekijken : backup



salmax
15 April 2009, 19:38
hoe backup ik het beste van hoe de pc nu is moet hem formateren
ga er zelfs andere versie windows xp opzetten pro vroeger home
dus moet windows niet backuppen
backup wil toch zeggen copie maken dus ik programmas niet goed kan instellen ze van backup kan overzetten of moet ik dan aparte backups maken

berger
15 April 2009, 20:47
Hier (http://users.skynet.be/freeware/Backup.html) vind je een beetje informatie (deze is nog wel juist, maar verouderd wat betreft prijzen van sommige dingen).

Maar er zijn 1001 manieren om een backup te maken. De beste manier bestaat niet vrees ik, er zijn veel goede en minder goede manieren. Je moet vooral weten wat je wilt.

PeterN
15 April 2009, 21:21
Uw eigen data gelijk documenten enz moet je allemaal ergens veilig opslaan. Dat kan je gewoon met copy/paste.
Als je uw bedrijfssysteem verandert moet je alle programma's terug installeren en kan je niet zomaar copy/paste doen. Dus de orginele install bestanden of cd's moet je hebben of ze terug downloaden.
Daarna nieuw bedrijfsysteem installeren, alle programma's terug installeren en uw eigen data terug met copy/paste erbij zetten.

Y-Ssin
16 April 2009, 00:45
Maar vr bijvoorbeeld programma's met licenties zoals adobe cs4, is het toegestaan die een tweede keer installeren op dezelfde pc na een format?

PeterN
16 April 2009, 08:06
Maar vr bijvoorbeeld programma's met licenties zoals adobe cs4, is het toegestaan die een tweede keer installeren op dezelfde pc na een format?
Natuurlijk. Nadat je een programma hebt gekocht mag je het zoveel je wil terug installeren op je pc na een format. Er zijn echter programma's die je dat maar een paar keer laten doen. Daarna moet je even bellen.

salmax
17 April 2009, 09:16
oke weet genoeg

monne
17 April 2009, 11:58
Opletten met Adobe, eerst deactiveren , daarna kan je het terug installeren na een format en dit zelfs op gelijk welke pc.

salmax
18 April 2009, 20:25
mag gesloten worden het voor andere geen oplossing op vraag bied