Volledige versie bekijken : Outlook 2007 en bijlage openen



lector.h
17 April 2009, 15:56
Vroeger, in outlook 2003, kon je gewoon een pps/jpg/doc of eender welke extensie in bijlage gewoon openen in je emailprogramma.

Nu ik sinds een paar dagen een nieuwe pc heb, met Vista en Outlook 2007, floept er telkens ik een emailbijlage wil openen, een extra venster waar ik eerst toegang moet geven om de bijlage te openen.
Het uitvinkvakje is grijs, m.a.w ik kan het aangevinkte vakje niet uitvinken.

Weet iemand (stap voor stap) te vertellen hoe ik dat grijze vinkje kan zwart maken, en zodoende uitvinken ?

Merci,

Lector.

lector.h
21 April 2009, 17:46
Dit kreeg ik aangereikt als oplossing.
Echter, nu vraagt het programma telkens om de bijlage "op te slaan" ipv gewoon te openen.... HELP :

Beveiliging voor bijlagen aanpassen

Maak eerst een backup van het register vooraleer je volgende stappen onderneemt!
Belangrijk U kunt de beveiliging voor bijlagen in Outlook 2000 SR1 en Microsoft Outlook 2000 SR1a pas aanpassen nadat u Microsoft Office 2000 Service Pack 2 of Microsoft Office 2000 Service Pack 3 hebt geïnstalleerd.


Sluit Outlook af als het programma is geopend.
Klik op Start , klik op Uitvoeren , typ regedit en klik op OK .
Controleer of de volgende registersleutel voor uw versie van Outlook bestaat. Ga naar stap 5 als dat het geval is.

Microsoft Office Outlook 2007 HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\O utlook\Security Microsoft Office Outlook 2003 HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\O utlook\Security Microsoft Outlook 2002 HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\O utlook\Security Microsoft Outlook 2000 HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Ou tlook\Security Als de registersleutel niet bestaat, maakt u deze alsnog. Ga als volgt te werk om de registersleutel te maken:
Klik op de volgende registersleutel: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft
Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Sleutel .
Typ Office en druk op Enter.
Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Sleutel .
Voor Outlook 2007 typt u bijvoorbeeld 12.0 en drukt u op Enter.
Typ voor Outlook 2003 11.0 en druk op Enter.
Typ voor Outlook 2002 10.0 en druk op Enter.
Typ voor Outlook 2000 9.0 en druk op Enter.
Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Sleutel .
Typ Outlook en druk op Enter.
Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Sleutel .
Typ Security en druk op Enter.

Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Tekenreekswaarde .
Typ de volgende naam voor de nieuwe waarde: Level1Remove
Druk op ENTER.
Klik met de rechtermuisknop op de naam van de nieuwe tekenreekswaarde en kies Wijzigen .
Typ de bestandsnaamextensie van het bestandstype dat u in Outlook wilt openen. Bijvoorbeeld: .exe Als u meerdere bestandstypen wilt opgeven, gebruikt u de volgende notatie: .exe;.com
Klik op OK .
Sluit de Register-editor af.
Start de computer opnieuw op.
Wanneer u Outlook start, kunt u de bestandstypen openen die u in het register hebt opgegeven.

compuchrisje
23 April 2009, 00:21
Blijkbaar is daar een aparte plugin voor nodig, zodat je bijlagen kan opslaan/openen. En op deze (http://www.pepermunt.net/e-mail/hoe-kan-ik-geblokkeerde-e-mail-bijlagen-openen.html)pagina is de link ervoor te vinden, met de nodige uitleg.

PeterN
23 April 2009, 08:22
Blijkbaar is daar een aparte plugin voor nodig, zodat je bijlagen kan opslaan/openen. En op deze (http://www.pepermunt.net/e-mail/hoe-kan-ik-geblokkeerde-e-mail-bijlagen-openen.html)pagina is de link ervoor te vinden, met de nodige uitleg.
Het heeft idd met beveiliging te maken. Al die bijlage kunnen virussen bevatten, zelfs een gewone afbeelding. Door deze rechtstreeks te openen voer je dergelijke bestanden uit, zeker bijlagen zoals pps etc, met alle gevolgen van dien als ze virussen bevatten.
Een goede virusscanner biedt hier wel een oplossing, maar dan moet je zeker zijn dat de virusscanner juist is ingesteld zodat hij bijlagen controleerd in emails voor ze te openen;)

lector.h
23 April 2009, 11:42
Ik heb dit al uitgevoerd, maar :
in plaats va de bijlagen gewoon te openen zoals in 2003, vraagt outlook na de aanpassingen nu automatisch om de bijlagen op te slaan.

Dit is niet wat ik wilde.

Ik wil mijn bijlagen gewoon openen, bekijken, en wegdoen, net als in 2003.

het aanvinkvakje is nog altijd niet bereikbaar....:frown:

PeterN
23 April 2009, 13:07
Ik denk dat je dat vinkje niet krijgt verandert bij deze bijlage. Enkel bij veilige bijlagen wordt dat beschikbaar.
Aangezien ik geen outlook2007 heb of gebruik heb ik even gezocht en vond wel wat interessante info oa preview mogelijkheid, weliswaar in het engels. Testen kan ik het hier niet, dus weet ik niet als het u helpt ;)
http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA012319531033.aspx

lector.h
24 April 2009, 11:43
Dit zou een oplosing zijn, maar ik begrijp niet goed wat ik moet doen.
Ik heb geen ervaring in coderen......
iemand die hier wat van af weet ?

http://www.office-addins.com/-outlook-addins/advanced-security-for-outlook.html