Volledige versie bekijken : Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden



voiratsou
17 April 2009, 18:38
Ik zit met het volgende probleem Bij draadloos internet krijg ik de volgende melding :
Windows kan geen certificaat niet vinden aan de hand waarvan u niet bij het netwerk kan worden aangemeld / Sitecom 46c794.
(IEEE 802.1X-verificatie) al veranderd . ik weet het niet meer.

XP home ,sitecom 300N router , sitecom LW052 netwerkkaart

PeterN
18 April 2009, 00:21
Eerst en vooral zorgen dat er geen vinkje staat bij IEEE 802.1X-verificatie.

Als je WPA beveiliging hebt gekozen moet je zorgen dat zowel in de router als op je laptop je 'WPA Personal' gekozen hebt en niet 'WPA enterprise'. Teevens moet je kijken dat de encryptie in dat geval op 'TKIP' staat.

Een andere oorzaak heeft ook te maken met uw router settings. Als je naar uw wireless basissettings in de router gaat heb je heel bovenaan een setting staan die WPS of Wifi Protected Setup noemd. Die moet afstaan. Dit heeft beinvloed niet uw wpa of andere beveiliging zoals nogaleens gedacht wordt.
Bij mijn router noemd de setting 'Wireless Configuration' en die kan je op 'Manual' of 'Wifi protected mode' zetten. Manual is dus hier de juiste instelling.

Succes ;)

voiratsou
19 April 2009, 18:27
Hartelijk dank voor de reactie,

Hij ziet wel beschikbare netwerken in de taakbalk, Echter Network stumbler daarentegen detecteerd niets.

IEEE 802.1X-verificatie staat uit


Maar nog steeds geen verbinding.

Vriendelijke groet,

J

PeterN
19 April 2009, 23:33
Heb je de andere zaken ook nagekeken?
Een verbinding bestaat uit twee delen: verbinding van pc naar router en toegang tot het netwerk.
Je kan zo bv perfect signaalsterkte hebben en de router zien. Maar daarom krijg je nog geen toegang tot het netwerk dat je ziet als de beveiliging niet juist staat.

Mocht je alles wat ik in de eerste post heb gezet nagekeken hebben, en het zou nog niet werken, dan moet je eens de beveiliging in router afzetten en terug connectie maken. Als je dan nog die fout krijgt weten we dat het zeker daar niks mee te maken heeft. Zo ellimineren we dat al ;)

voiratsou
21 April 2009, 08:30
Mijn hartelijke dank (HET WERKT)

Vriendelijke groet,

J